Avatar billede pluto Nybegynder
08. marts 2001 - 19:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

installation af ekstra harddisk

Jeg har installeret en ekstra HD på min gamle P100. Den er placeret som slave på primary indgang. Nu har den fået navnet D-disk - det samme som min CD-rom havde (på sekundary.)Jeg havde ventet at CD rom fik navnet E nu, men jeg kan slet ikke finde den. Via WIN 98 har jeg prøvet at søge efter ny hardware men intet dukker op. Hvad har jeg gjort galt og hvad kan jeg gøre???
Avatar billede beng Nybegynder
08. marts 2001 - 20:06 #1
du kan checke at jumperne på dit Cdr drev er sat til master (hvis det er på slave port på boardet) Prøv så at geninstallere dit cdr drev.
kontroller stikforbindelserne.
Avatar billede peterl1 Nybegynder
08. marts 2001 - 21:49 #2
prøv at klikke start. kør. \"sysedit\"
kig under autoexec.bat efter mscdex.exe
rem den linie ud hvor den står
husk at gemme og jeg tror at du skulle være op at køre. jeg tror at dit problem skyldes at mscdex.exe bliver tvunget til bruge drevbogstavet
\"D\"
Avatar billede halifax Nybegynder
08. marts 2001 - 22:59 #3
Prøv dette: Højreklik Den Computer, vælg enhedshåndtering, klik på CD-Rom drev, marker dit aktuelle drev, vælg egenskaber og Indstillinger. Tildel drevet næste ledige drevbogstav (E). Klik OK hele vejen ud igen, genstart din pc.
Avatar billede anders_riis Nybegynder
09. marts 2001 - 08:25 #4
du skal ændre din jumper bag på dit cd-rom drev
Avatar billede mortenbock Nybegynder
09. marts 2001 - 08:33 #5
Hvilken IDE controller sidder CD drevet på?
Er det blevet flyttet siden du satt den nye disk i?
Avatar billede pluto Nybegynder
09. marts 2001 - 21:43 #6
bvhjgfyj