Avatar billede schom Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:25 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Udskriv flere sider på et stykke papir

Hej,

Jeg har en printer (en Canon BJC-4300), som ikke umiddelbart understøtter at man udskriver flere sider på et stykke papir.

Jeg vil gerne kunne udskrive PDF-filer så der er 2 eller 4 sider på hvert stykke papir. Er der nogen, som har en ide til hvordan man gør det?

Hilsen
Kristian
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. oktober 2004 - 22:37 #1
Der er et stykke software, der hedder FinePrint, der kan klare det for dig:
http://www.fineprint.com/

Desværre er det ikke helt gratis - og der kommer reklamer på udskriften, når man bruger prøveversionen.

Men er det til privat brug, kan det jo være det ikke gør så meget?
Avatar billede halifax Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:38 #2
Jeps - det kan du gøre med FinePrint + en masse andre nyttige ting som brevhoved og vandmærke m.m.

FinePrint installeres som en printer og virker som en virtuel printer mellem dit program og den fysiske printer. Programmet sættes op til at udskrive TIL din fysiske printer. Kan bruges ved udskrivning fra ethvert program og til enhver printer.

Læs om det og download fra  www.fineprint.com
Du kan godt prøve med trail versionen Den vil i bunden af siden skrive noget i retning af "Printet by FinePrint"

Jeg benytter det altid til udskrift uanset fra hvilket program - alle pengene værd at registrere.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:39 #3
Hej Ole - printer ekspert - så ikke du var på banen.  :)
Avatar billede schom Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:42 #4
Ok, det lyder smart. Kender I et gratisprogram, som kan det samme?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. oktober 2004 - 09:29 #5
Næh - desværre. Så ville jeg da have reklameret for det i stedet.

Ud over nævnte program, kan jeg kun lige komme på den sjove idé at skrive til en PDF-writer, og så skrive på begge sider til denne. Så ville du jo konvertere dit PDF dokument til et PDF dokument med 2sidet udskrift. Men pdf995 og PDFCreator som er de to jeg bruger mest, kan desværre ikke håndtere det, så den duer desværre heller ikke.

Halifax->Du behøver da ikke undskylde for at komme med en uddybende forklaring :-)
Avatar billede schom Nybegynder
21. oktober 2004 - 23:11 #6
Ok, jeg må sige, at fineprint er ret smart, så det er vel Ole, som skal have point. Men det er længe siden jeg har brugt eksperten, så jeg er lidt rusten. Hvordan får han dem?
Avatar billede halifax Nybegynder
22. oktober 2004 - 13:25 #7
jeps, "først til mølle..." er et godt princip. Mit svar var lidt længere og kom 53 sec. senere.
Ole skal lige lægge et svar, før han kan få point.    :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2004 - 12:37 #8
Man kunne jo også dele :-)
Avatar billede schom Nybegynder
24. oktober 2004 - 13:00 #9
Ok, begge svar var gode og jeg synes programmet er smart, så jeg vil gerne dele pointene.
Avatar billede halifax Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:11 #10
OK - vi kunne jo dele, tak!  :)