Avatar billede maggie-christian Nybegynder
20. oktober 2004 - 21:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows siger underlige lyd ved opstart

Jeg køre Windows Xp men når jeg starter siger den denne Windows lyd: "Kritisk stop". Der kommer ingen fejlmeddelse, eller ingen underlige ting, bare denne lyd.

Kan det være en hardware fejl eller er det noget andet??

Hilsen Christian@Maggie
Avatar billede cpufan Juniormester
20. oktober 2004 - 22:00 #1
du er vel kommet til at sætte den lyd til at afspille under opstart.
kan ændres i kontrolpanel/lyde og lydenheder
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:01 #2
nej nej.. for jeg får den normale windows lyd: "Start Windows"...

den kommer bagefter...
Avatar billede halifax Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:17 #3
Er lyden kommet efter du har installeret SP2?

Et noget lign. spm. har været oppe, hvor det kom frem at lyden kommer som følge af at WMI - Windows Management Instrumentation - forsøgte at skrive en meddelelse til log systemet. Der kom ikke rigtig nogen forklaring eller løsning, så vidt jeg husker. Dog at det var en følge af noget sikkerhedsopdatering i SP2.

Du kan evt. se om der er noget info (fejl) i din log for tidspunktet for opstart af systemet. I så fald er den eneste sporingsmulighed den info, der er i log'en. Så vidt jeg forstod fra nævnte spm. er det ikke nødvendigvis noget kritisk.

Har selv oplevet en lyd ved boot efter opdatering med SP2, men den er forsvundet igen. Uden jeg fandt årsagen.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:19 #4
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:14 #5
ok... det er altså bare noget man skal ignorere..

tak for hjælpen...
Avatar billede halifax Nybegynder
21. oktober 2004 - 11:58 #6
Ignorer bare såfremt lyden er kommet efter install af SP2.

Under Administration -> Logbog kunne du se efter om noget er skrevet der i f.m. opstart af Windows.
Avatar billede halifax Nybegynder
24. oktober 2004 - 00:14 #7
Kan spørgsmålet lukkes?