Avatar billede giismo Novice
20. oktober 2004 - 20:23 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

hvorfor gør den det.

hejsa,

nogen der kan fortæle mig hvorfor efter jeg har installeret win XP pro, så efter opstart kommer der det der frem med systemet lukkes ned efter 60sek gem alt i gang værende arbejder for ikke at midste data.

nu har jeg installeret win xp på 10 forskællige computer 2 at dem er kommet med det der. hvorfor.

giismo
Avatar billede compilos Nybegynder
20. oktober 2004 - 20:34 #1
Iså fald, du har haft netforbindelse (internet) under installationen kan det at der er kommet virus på maskinen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2004 - 20:34 #2
det er en orm.

når du får boksen . så gå i start - kør skriv shutdown -a
så stopper den nedtællingen.
Bagefter henter du SP1 på windows update.
Avatar billede giismo Novice
20. oktober 2004 - 20:36 #3
ok, er det ikke godt nok med SP2
Avatar billede compilos Nybegynder
20. oktober 2004 - 20:37 #4
Kender ikke så meget til det, Men SP2 fjerner vel ikke ormen.
Avatar billede giismo Novice
20. oktober 2004 - 20:41 #5
hvis SP1 kan løse problemmet kan SP2 helt sikkert også.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2004 - 20:43 #6
det er sådan set ikke en orm har har fysisk inde på maskinen - maskinen genstarter fordi den får et signal fra nettet om at den skal stoppe en tjeneste - derfor genstarter den.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. oktober 2004 - 21:02 #7
john - kan der ikke være tale om at det er Blaster virus'en der er kommet ind, eller Sasser?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. oktober 2004 - 21:03 #8
Prøv at scanne med stinger.

http://vil.nai.com/vil/stinger/
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2004 - 21:08 #9
jo - men det er en orm - ikke en virus. der er forskel ;)
Avatar billede compilos Nybegynder
20. oktober 2004 - 21:11 #10
Hvad er forskellen på en orm og en virus ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2004 - 21:22 #11
Virus: gemmer sig mellem kodelinjerne i "uskyldige" filer
Orm: selvstændigt program
Avatar billede vejmand Juniormester
20. oktober 2004 - 21:29 #12
En orm kopierer sig selv ligesom en virus, men den hægter sig ikke på et værtsprogram, så derfor er den ikke en virus. I stedet for at spredes fra fil til fil, spredes ormene fra computer til computer.

Orme er mere interesserede i at inficere så mange computere som muligt i forhold til virusen, som vil sprede så mange kopier af sig selv på en enkelt computer.

En typisk orm vil kun inficere et system en gang, og derefter forsøge at sprede sig til andre computere gennem et netværk.

Ofte forveksles orme med virusser.

Kilde: PC World Online
Avatar billede giismo Novice
20. oktober 2004 - 21:29 #13
nu lige inden i bliver for dygtige har slet ikke været på nettet før det skete førte gang.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:01 #14
Er der måske på de to computere en anden hardwarekonfiguration. Kommer der ikke en fejlkode i f.m. nedlukningen?
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:05 #15
skriv i kør: shutdown +a
det virker, men det fjerner den ikke, det fjerner bare beskeden. Så kan du altid fjerne ormen bagefter...
Avatar billede compilos Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:07 #16
Godt man kan lærer noget hver dag :-)  Tak for det
Avatar billede halifax Nybegynder
20. oktober 2004 - 22:27 #17
For pokker da, christian. Se nu efter, hvad giismo skriver: "nu lige inden i bliver for dygtige har slet ikke været på nettet før det skete førte gang."
Iøvrigt er dit forslag allerede bragt. Læs dog tidl. indlæg inden I "kloger" jer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2004 - 20:10 #18
giismo> Du er nødt til at skrive PRÆCIST hvad der står - det er sikkert en boks der kommer frem og denne boks har sikkert en "overskrift" - skriv hvad der står så præcist som muligt.'

Du kan også gå i Logbogen og kopiere den fejlmelding herind som der står der.
Højreklik denne computer - administrer - Logbog - System. her er alle fejl markeret med rødt udråbstegn - åben og klik på ikonet under de 2 op/ned pile så sætter du bare ind i en kommentar her.
Avatar billede giismo Novice
22. oktober 2004 - 07:20 #19
hej alle.

fejlen er løst, det hjælp SP2 mig med.
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:50 #20
Helifax... hvorfor så aggresiv?? Jeg er her bare for at hjælpe...

Og der blev skrevet shutdown -a af den anden bruger, mens jeg skrev +a...

Og som syvende og sidst, så hjælper det ikke at geninstallere windows, hvis man har virus/orm ... den gemmer sig bare et andet sted... Hvis man skal være 100% sikker på at fjerne all virusser og orme, skal man fylde hele sin disk op, også formatere.

Men undskyld jeg hjælper, det skal ikke ske igen...
Avatar billede giismo Novice
22. oktober 2004 - 14:55 #21
hej maggie-christian

undskyld jeg spørger men hvem er aggresiv her. ???
Avatar billede giismo Novice
17. september 2010 - 19:31 #22
dsad