Avatar billede dixeh Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

finde sin cd_key?

jeg står og skal formatere min bærbare computer der kører win xp pro der blev installeret af forhandleren, jeg har en win xp cd liggende men har kun en key som jeg i forvejen bruger på min stationære.
mit spørgsmål er så:
hvor finder jeg windows key på den bærbare (cd-key)???
jeg kunne forestille mig den findes i registreringsdatabasen et sted.
igen, jeg skal bare se hvad key er så jeg kan bruge den når jeg har geninstalleret win xp, og med de værktøjer jeg har set kan man kun ændre den.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. oktober 2004 - 16:34 #1
Du finder din CD key, ved forhandleren, eller på den label der sidder under maskinen!
Avatar billede jimmiwj Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:34 #2
Serienummeret er krævet for at kunne geninstallere dit operativsystem. Hvis du har mistet det kan du finde det i Windows registreringsdatabasen. Åbn Regedit og navigér til: HKEY_LOCALMACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT \CurrentVersion. Kig på nøglen ProductId. Serienummeret består af mellem 6 og 15 tegn.
Avatar billede abdulla_jensen Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:34 #3
Er der ikke et klistermærke et eller andet sted på computeren? Det er der i reglen hvis den er forudinstalleret
Avatar billede peet-49 Novice
20. oktober 2004 - 16:35 #4
Eller hent og kør keyfinder, den finder det på få sekunder.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. oktober 2004 - 16:40 #5
Avatar billede wickedd Juniormester
20. oktober 2004 - 16:42 #6
Mit klistermærke sidder på coveret - Jeg forbød forhandleren om at smide et grimt klistermærke på min nye pc... så ka de lære det :)
Avatar billede dixeh Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:47 #7
hahaha jeg store fjols.. james t dk, har helt ret... der sidder et fint lille klistermærke i bunden af pc'en,
james t dk, smid et svar og du får point da du var først med svaret..
tak for hjælpen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. oktober 2004 - 21:13 #8
svar. Glad for at kunne hjælpe!