Avatar billede jurij Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ServicePack2 install

Jeg har hørt at SP2 ikke kan installeres på pirat-Windows. Er det rigtigt?

Ved ikke om jeg har et lovligt, da det er blevet installeret i den butik hvor jeg købte pcen, uden jeg fik en cd med i købet.
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2004 - 17:16 #1
Se om det er orginal xp med korrekt cd-key her:
http://www.microsoft.com/resources/howtotell/da-dk/windows/default.mspx

Hvis det er en piratkopi, så kan du ikke installere SP2 eller for den sags skyld SP1.
Piratkopier er jo de "samme cd-key`s" brugt på flere pc`ere og den der er registreret/aktiveret først, er "ejeren" af cd-key`en og kører fuldt lovligt.

Køb en orginal XP, så har du ingen problemer ;)
Avatar billede gratis Nybegynder
20. oktober 2004 - 17:18 #2
ja det er rigtigt,henvend dig til butikken, du skal ha en cd når den er solgt med et styresystem.
Avatar billede summer Mester
20. oktober 2004 - 18:11 #3
Det kan vel være en oem version, hvor xp er installeret på en skjult partition og hvor han skulle have haft en recovery cd med?
Avatar billede summer Mester
20. oktober 2004 - 18:12 #4
I så fald sidder product key på siden af kabinettet.
Avatar billede hejjegheddercasper Nybegynder
21. oktober 2004 - 15:46 #5
Jamen den med at man ikke kan installere på en piratkey holder ikke da der findes CD-keys som er genereret til at omgå validfikation og dermed kan du godt installere SP1/SP2 og for den sags skyld bruge win update.... så du kan aldrig være sikker...
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2004 - 17:41 #6
hejjegheddercasper > passer ikke, så er det en cracket version man bruger!