Avatar billede funkystuff Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Computer slukker efter opstart

Jeg har just installeret nyt bundkort og CPU. Men når jeg tænder computeren går der 5-10 sekunder og så slukker den igen.

Har prøvet at afmontere al hardware - ét efter ét - og samme resultat. Computeren slukker, dog er der stadig lys i bundkort og power LED.

Prøvede at sætte det hele på igen og fandt ud af at computeren slukker ½ sekund efter der er kommet signal til skærmen - altså efter et kort bip - hver gang.

Kan det være den nye køler? Eller er det bundkort igen? (har fået ombyttet 2 tidligere!!)

Specs:

Barton 2500+
ASUS A7N8X-E Deluxe
Køler: ZALMAN CNPS 7000B-Cu

Hele konfigurationen HAR fungeret tidligere (anden CPU-køler)- i ca. en time før bundkortet gik ned og måtte ombyttes.
Avatar billede john.doe Nybegynder
21. oktober 2004 - 08:17 #1
Der er flere muligheder:

1: tjek at køler sidder rigtigt

2: tjek dit grafikkort (1,5volt eller 3,3volt) hvad understytter dit bundkort

3: strømforsyning er den stor nok
Avatar billede funkystuff Nybegynder
21. oktober 2004 - 08:40 #2
Jeg prøvede mig frem i går. Monterede anden køler, hvorefter det hele kørte. Monterede så den nye køler igen og så virkede det!
Tror forklaringen er kølepasta. Der var nok en lille smule for meget.
Avatar billede miffe Nybegynder
21. oktober 2004 - 17:07 #3
Haha, jeg har prøvet det samme.. Kom til at tage kølepasta af og min cpu blev mega varm, godt jeg nåede at slukke inden den brandte af :)

Ps.. jeg var ny til computere den gang.
Avatar billede funkystuff Nybegynder
26. oktober 2004 - 15:09 #4
lukker