Avatar billede sandra_ Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:09 Der er 3 kommentarer

Oversættelse Til Tysk!

Please er der én som er god til tysk, der vil være så sød at hjælpe med at oversætte følgende tekst til tysk? På forhånd tak..

Jeg vil gerne fortælle lidt om tøj og stil. Vi er unge i en tid, hvor der er langt flere muligheder end tidligere. Derfor kan vi vælge mellem så utrolig mange tilbud og stilarter. Vi kan næsten ikke undgå, at blive en del af en eller anden trend, men vi behøver jo ikke at blive modeslavere. Man kan sagtens være med på moden, men så synes jeg bare, at det er fedest, hvis det også er udtryk for ens egen stil. For vi ved jo udmærket godt, at der sidder nogen bag ved det hele og forsøger at tjene penge på os. Når jeg hører ordet stil, så kommer jeg til at tænke på overflade og noget, som ikke ligger særlig dybt. Og at for mange sætter folk i bås ud fra deres stil. Hvis man fx forestiller sig to piger, hvor den ene er hiphopper og den anden er totalt stilet, så vil folk opfatte hiphopperen som sådan én, der bare fjoller rundt, mens den tjekkede pige vil blive opfattet som den søde og perfekte. Måske er det i virkeligheden lige omvendt. På den gamle skole, hvor jeg gik, fik vi en ny fyr i klassen, som var skater-typen, mens alle andre gik i lidt mere normalt tøj. Jeg ved ikke, om han blev mobbet, men efter et par måneder så han pludselig ud som alle andre i klassen. Egentlig mener jeg, at han burde have beholdt sin egen stil, hvis han følte for det, men det var nok svært at stå alene. Jeg synes også, det er lidt tåbeligt, hvis man bare følger moden, for så er det jo ikke ens egen stil. Så er det bare noget, man gør for at være ligesom alle andre. Man skal se i øjnene, at folk er forskellige, og at der ikke er noget galt i dette. Man har lov til at være sig selv og se anderledes ud!
Avatar billede sandra_ Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:17 #1
Pleaser er der ik en som kan hjælpe har hårdt brug for det? eller kender en hjemmeside som kan oversætte fra dansk til tysk?
Avatar billede jurij Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:28 #2
Jeg er ikke den bedste til tysk, men for det første er eksperten.dk et dumt sted at poste dette, for det andet så kender du vel denne side:

http://www.tranexp.com:2000/Translate/result.shtml
Avatar billede sandra_ Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:49 #3
siden kan ikke vises:(( Kender du andre sider som kan oversætte fra dansk til tysk på forhånd tak!