Avatar billede webdb Nybegynder
08. marts 2001 - 18:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netscape 7.4

Jeg har på sitet http://www.jobber.dk et lidt underligt problem med visning af nogle små sorte firkanter i netscape 7.4
Hvad får denne browser version til at tegne disse firkanter ? og er der råd til at undgå disse ? Kan det have noget med anvendelse af CSS ?
Netscape 8.0 og explorer har ikke problem af denne type.
Avatar billede knightdear Nybegynder
08. marts 2001 - 18:03 #1
Prøv at checke om der er mellemrum efter link-tekst... eks:
<a href=\"bla.htm\">test </a>
eller newline... eks:
<a href=\"bla.htm\">test
</a>
Det er vist det mest almindelige problem.... :o)
KnightDear
Avatar billede barlach Nybegynder
08. marts 2001 - 18:04 #2
Netscape 8.0 ???...ehhh...hvor har du den fra?
Avatar billede knightdear Nybegynder
08. marts 2001 - 18:04 #3
næh... det mener jeg heller ikke... men problemerne er som regel det samme, uanset hvad de hedder :o)
Avatar billede barlach Nybegynder
08. marts 2001 - 18:06 #4
frygtede bare at jeg skulle til at tage hensyn til endnu en netscape...
Avatar billede knightdear Nybegynder
08. marts 2001 - 18:07 #5
Hehe... fuldt forståeligt... det ville også være et mareridts-scenario for mig :o)
Avatar billede webdb Nybegynder
08. marts 2001 - 18:15 #6
- sorry, jeg tog fejl af versionerne.
Det er netscape 4.7 der er problemet og netscape 6.0 der er ok.

Problemet er ikke mellemrum ved links men går igen på mange sider, temmelig umotiveret og uden konsekvens ?? og også på steder hvor der ikke er anvendelse af <a>-tags
Avatar billede knightdear Nybegynder
08. marts 2001 - 18:18 #7
Ahh... yes... har lige kigget med snotscape... det er css, om det kan løses ved jeg ikke... :o/
KnightDear
Avatar billede getalife Nybegynder
08. marts 2001 - 18:36 #8
        Password:<p>
        <input type=\"password\" name=\"password\" value=\"\" size=\"9\" maxlength=\"50\">
        <input style=\"BACKGROUND-COLOR: #CCCCCC\" type=\"submit\" value=\"Login\" name=\"Login\"><p>
        <input style=\"background-color: #f0f0f0\" type=\"checkbox\" name=\"login_cookie\" checked> Husk login ?

Hva er det for nogle <p> tags du har smidt ind?
Avatar billede webdb Nybegynder
08. marts 2001 - 20:44 #9
<p>\'erne er ikke af betydning her. Det er CSS der laver skidt. Blot jeg har:
<style TYPE=\"TEXT/CSS\">
</style>
uden noget css imellem så kommer disse firkanter.
Sikkert fordi der er cashet noget kode, men det er jo meget svært at fejlsøge her.
Avatar billede mowo Nybegynder
01. april 2001 - 21:55 #10
Glem alt om Netscape!
Hvis folk er så religiøse og stadig holder af Netscape, må det være fordi de ikke vil acceptere den udvikling Internette køre med.
Hvis Netscape skal behandles så følsomt, at hver Web-designer skal tænke på om nu Netscape skal kunne håndtere ens design og programering, så ville Internette gå i stå den dag imorgen.