Avatar billede sexy77 Nybegynder
20. oktober 2004 - 14:14 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

fejl på canon bjc-6200 efter udskiftning af patroner

Jeg har lige skiftet alle patronerne ud på min canon bjc-6200 printer. Efter jeg har gjort det blinker den orange (for alarm vel). Jeg har haft den slukket og tændt. Prøvet at fjerne patroner og isætte de gamle igen. Men den blinker stadig alarm og windows kan selvfølgeligt ikke kommunikere med den. Er der nogen der ved hvorfor og hvad jeg kan gøre??
Avatar billede enriko Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:00 #1
her har du en side som viser hvad der er galt med din printer.

http://www.uktsupport.co.uk/canon/bj/bjc6200.htm

det kan nok hjælpe dig hvis ikke det gør så prøv og hold enten power eller den anden knap som derfindes på orinter tryk på og  hold den nede indtil den kommer med en testudskrivning
Avatar billede sexy77 Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:11 #2
Tak ellers. Men den side har jeg set. Og den hjælper mig ikke ret meget, da jeg som sagt også har prøvet at sætte de gamle i igen. Jeg har også prøvet at holde knapperne nede. Den ene, anden eller begge, dette hjælper heller ikke. Jeg får ingen testside ud. Og jeg kan ikke fra Win98 kommunikere med printeren. Windows tror jeg har glemt at tænde printeren:(
Avatar billede enriko Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:12 #3
hvad at installer printeren igen?? kommer der ikke nogen biiip lyd ud når du trykker på en af knapperne og holder den nede?
Avatar billede sexy77 Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:16 #4
Jeg har ikke prøvet at installere printeren igen. Det gjorde jeg heller ikke sidst. MEn lige meget om computeren er tændt eller ej blinker den orange. Og nej min printer bipper ikke. Den blinker 7 orange og en grøn. 7 orange og en grøn osv
Avatar billede enriko Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:22 #5
prøv og tage forsynings stikket ud fra din printer og lade det stå i 10 min .. og prøv og sætte den på igen
Avatar billede sexy77 Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:35 #6
altså USB eller strøm eller begge??
Avatar billede enriko Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:36 #7
tage begge ud
Avatar billede sexy77 Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:50 #8
Det hjalp ikke:(
Avatar billede enriko Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:51 #9
hmm ok .. blinker den stadig ?? selv om du ikke sætter den til pc?
Avatar billede sexy77 Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:59 #10
Altså efter at have sat stikkene tilbage i og fjerne USB først i printeren og derefter i maskinen, gør ingen forskel desværre:(
Avatar billede enriko Nybegynder
22. oktober 2004 - 15:01 #11
hmm lyder meget underligt.. har desværre ikke noget tips jeg kan komme med .. kan ikke komme i tanke om noget hvertfald
Avatar billede sexy77 Nybegynder
22. oktober 2004 - 15:04 #12
Det er jeg ked af at høre:( Ellers tak for forsøget:)
Avatar billede enriko Nybegynder
22. oktober 2004 - 15:06 #13
jeg er selv elektronikfagteknikker men hvis jeg har  maskinen foran mig s er det svært at komme med et svar..

det var så lidt.. håber du kan få den til virke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. oktober 2004 - 12:42 #14
Du skal prøve at rense kontaktfladerne inde i holderen for printhovedet. Det skader heller ikke at rense omkring blækpatronerne - men specielt alle kontaktflader du kan komme til.

7 blink antyder jo "overophedning" i printhovedet. Har du prøvet med et nyt printhoved? De går jo også en gang imellem...
Avatar billede sexy77 Nybegynder
05. november 2004 - 14:13 #15
Tak for tippet.. Nu har jeg 3 gange simpelthen renset alt hvad jeg kan komme til inde i printeren og i den beholder hvori patronerne sidder og på ydersiden af den også.. Lige lidt hjælper det:( Har du andre gode råd. Canon mener jeg skal sende den til reparation hos dem, men det gider jeg altså ikke betale for. Så kan jeg lige så godt købe en helt ny printer:(
Avatar billede enriko Nybegynder
05. november 2004 - 14:51 #16
en reperation kan ikk betale sig nu om dage.. det er billigere købe noget nyt .. men find ud af hvad det koster osv hvis det kan betaler sig så gør du bar det
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. november 2004 - 15:17 #17
Hvis du har snakket med Canon, og de vil have printeren ind til eftersyn, så er der nok ikke noget du selv kan gøre, andet end hvad vi allerede har været inde på.

Og jeg er enig i at en reparation ikke kan betale sig. Det er lige så billigt at købe en ny printer (minus det du lige har givet for de ny patroner). Og så får du "ny teknologi" med i købet.

Du kunne evt. prøve at finde en ny Canon printer, der bruger de samme patroner som den gamle.

Ellers vil jeg foreslå denne Epson: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=94692
Avatar billede sexy77 Nybegynder
05. november 2004 - 17:00 #18
Jeg takker jer begge for jeres hjælp:) Ja jeg må nok ud at købe ny printer. Gider ikke bruge for mange penge på den. Var ellers glad for den. Har kørt upåklageligt i 3 år og bruger ikke for meget blæk. Men næste gang skal det så ikke være canon. Tror måske jeg vil have en laser:) Når nu det alligevel skal være:) Jeg skal vel ikke give nogle point?? Sagen er jo ikke løst vel??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2004 - 00:22 #19
Det er op til dig. Personligt har jeg det fint ved "ingen løsning - ingen points".

Men nogen har det med at ville give points for indsatsen. Det er helt op til dig, og jeg står som sagt over...

M.h.t. laser, så er det en god idé. Passer man lidt på den, holder den snildt 10 år.

Dog kunne jeg mistænke dig for at snakke farvelaser, og til hjemmebrug vil jeg råde dig til at vente en blækprinter endnu :-) - altså 2-3 år. De er alt for dyre i drift, når de ikke bruges ordentligt.
Avatar billede sexy77 Nybegynder
07. november 2004 - 12:31 #20
Ja sådan har jeg det også lidt.. Jeg har jo ikke fået løst mit ptoblem. Og jeg lader sagen være åben lidt endnu. Det kunne være der kom andre forbi der lige havde det afgørende guldkorn:)
Ja tror det skal være laser. Men nej ikke farver. Bare alm. laser:) Tak for hjælpen ellers:)
Avatar billede sexy77 Nybegynder
09. juni 2005 - 10:43 #21
Nå men så købte jeg bare en ny printer i stedet for