Avatar billede celebrity Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:17 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er forskellen på en stjerne og en planet?

Hvad er forskellen på en stjerne og en planet? Som også indgår i overskriften.
Avatar billede yxos Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:24 #1
En Stjerne er fx. Solen. Jorden er en Planet.
Avatar billede yxos Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:25 #2
Forskellen er indlysende. En Stjerne "lyser selv". Det gør en planet ikke.
Avatar billede sharkman Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:27 #3
Her finder du definitioner på stjerne (star) og planet (planet):
http://www.star.ucl.ac.uk/~apod/apod/lib/glossary.html
Avatar billede vejmand Juniormester
20. oktober 2004 - 13:29 #4
Avatar billede celebrity Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:32 #5
Okay tak, pointene går til yxos og sharkman, desværre vejmand! :) Så yxos læg venligst svar.
Avatar billede yxos Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:33 #6
ok
Avatar billede vejmand Juniormester
20. oktober 2004 - 13:34 #7
Helt oki.  c",)
Avatar billede yxos Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:35 #8
Takker. "Årh, det går pænt stærkt, hva..."  ;-)
Avatar billede celebrity Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:35 #9
Hehe, godt du tager det på den måde, der er jo mange point på spil! ;-)
Avatar billede celebrity Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:37 #10
yxos: Det går overraskende stærkt :P
Avatar billede yxos Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:38 #11
Ja, det er helt vildt. Jeg er bare lidt stolt over af mit svar var taget af min "common knowledge" og ikke googlet...  Måske osse derfor jeg kom først.
Læg lige mærke til at jeg IKKE siger, at common knowledge er bedre end googling! :-)
Avatar billede celebrity Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:40 #12
Haha, jeg brugte godt nok google, glemte at man kunne bruge "define:" muligheden. Så havde jeg ingen grund til at spilde mine 15 point!! ;) Men tak igen
Avatar billede steen_hansen Forsker
20. oktober 2004 - 15:40 #13
yxos, lige en kommentar: En planet kan sagtens lyse op som en stjerne. Prøv at se Venus og Storebjørn f.eks. :)