Avatar billede kebaaab Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Irriterende annoncelinjer

Hej

Jeg aner hverken hvordan eller hvornår, men min IE har pludselig fået en dum ekstra søgelinje foroven samt en boks med "life insurance" "diet pills" "viagra" osv.

Samtidig kommer der også hele tiden en reklameblok op når jeg åbner IE.

Jeg har ikke brug for nogen af delene og det fylder næsten hele vinduet på IE. Er det adware?

Jeg kørte en eller anden onlinescan som fjernede noget der hed "backWeb" jeg har ikke fået tjekket om det er forsvundet siden.

Skal jeg installere Ad-Aware eller SpyBot eller sådan noget?

På forhånd tak
Avatar billede noden Nybegynder
20. oktober 2004 - 10:42 #1
Det var en super idé!
Kør de to.. De er "top of the line".
Avatar billede kebaaab Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:30 #2
Jeg prøver, hvis det er væk derefter accepterer jeg.

I øvrigt: Var BackWeb noget vigtigt, eller bare et reklameprogram???
Avatar billede noden Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:38 #3
Jeg kender ikke backWeb men tjek backweb.com
Det er en aftale!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:10 #4
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

Install - opdater - rul - fjern fundne 'elementer'.

Det er da et stykke af vejen... Eller skal der andre/flere midler til...
Avatar billede kebaaab Nybegynder
20. oktober 2004 - 17:50 #5
Det var en listig satan fra www.lop.com og efter at have ledt rundt på nettet i lang tid fandt jeg et andet program der klarede det.

Jeg lukker...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. oktober 2004 - 18:01 #6
Nå nå

... så ka' du jo vedlægge linken hvor du fandt det tool.
Hvis andre skulle komme ind på denne tråd...
Avatar billede kebaaab Nybegynder
21. oktober 2004 - 17:47 #7
jeg kan ikke huske hjemmesiden men søg efter "lop", "spyware" og "satan" på dansk på google og så er det den første