Avatar billede cliv Nybegynder
20. oktober 2004 - 09:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ved opstart ændres opløsning og frekvens?

Det sker næsten hver gang ved opstart at min skærm bliver sat til 800*600 og 60 Hz, når jeg tænder min computer, selvom jeg har sat den til 1280*1024 og 85 Hz.
Det må være et software problem hvor den ligesom ikke husker indstillingerne. (men det her var det mest åbenlyse sted).
Grafik kort Geforce Mx 420.
Håber der er nogle der kan hjælpe, på forhånd tak.
Avatar billede peet-49 Novice
20. oktober 2004 - 09:28 #1
Gå i enhedshåndtering og fjern sfærm og grafikkort, genstart systemet, hjælper det ikke, skal du afindstallere driver til kortet og indsatllere en anden driver.
Avatar billede ulkj Praktikant
20. oktober 2004 - 09:40 #2
Er du sikker på din skærm kan tage 80 hz ????

Nogle skærme har det med at gå med tiden det kunne værer din skærm er ved at værer træt.

Prøv eventuelt at skifte til 1024x768 ved 75 hx og se om den husker det!
Avatar billede cliv Nybegynder
24. oktober 2004 - 14:08 #3
I må undskylde at jeg har været så lang tid om at svare.
Problemet er blevet løst ved at sætte frekvensen ned. selvom den skulle være bygget til 80 Hz.
Avatar billede peet-49 Novice
24. oktober 2004 - 14:42 #4
Det ville også have løst sig selv ved fjernelse af kort og skærm.
Avatar billede cliv Nybegynder
24. oktober 2004 - 18:05 #5
prøvede også men synes ikke lige det hjalp. og hvis driverne ikke var installeret så det bare grimt ud.