Avatar billede shanghoj Nybegynder
08. marts 2001 - 17:07 Der er 7 kommentarer

Big times trouple

For ca 3 månedersiden købte jeg mig en puter med følgende hardware:
Asus A7V Bundkort
Geforce 2 MX 32 MB
1000Mz athlon thunderbird
256 MB pc 133 ram
soundblaster 1054 live player
50Gb IBM deskstar (en på 30 7200rmp og en 20 5400rmp)
Jeg syntes aldrig at puteren har kørt optimalt (mistanke IRQ problemer under Win ME) men efter at have instaleret/afinstaleret win2k er det gået helt galt. Nu melder lortet fejl under både instalation af Me og 2K, det lykkedes mig dog at instalere 2K ved at disable alt hvad der hedder: cache, shadow og antivirus i BIOS. Men jeg er ikke tilfrede da den stadig er meget ustabil (fryser fast og melder fejl på blå bagrund). Jeg er bange for det er en hardware fejl et eller andet sted men hvor? hvis jeg finder den beskadige del dækker garantien. (jeg har prøvet noget andet ram men det virkede ikke)
Avatar billede makse Nybegynder
08. marts 2001 - 17:11 #1
Følg evt. med i www.eksperten.dk/spm/55154
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. marts 2001 - 17:11 #2
Ok... har du nyeste bios og nyeste VIA 4in1 servicepack? Nyeste driver til ata/100 controlleren? Hvis ikke, så prøv at opdatér.. finder lige nogle links :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. marts 2001 - 17:15 #3
Avatar billede shanghoj Nybegynder
08. marts 2001 - 17:32 #4
Jeg prøver iøjeblikket at opdatere Bios, men jeg kan ikke forstå at problemet pludselig er opstået før havde jeg ikke problemer med at instalere windows Me eller 2k
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
08. marts 2001 - 17:44 #5
Næh...det har du da ret i! Men computere kan være underlige :-)
Avatar billede guiron Nybegynder
09. marts 2001 - 09:28 #6
Jeg har samme maskine, blot med en TNT2 kort i! Eller det vil sige havde.. En af mine kammerater skal købe det af mig. Jeg har haft de samme elendige problemer hele tiden.

Hvid du vil finde ud af hvilken hardware del der er beskediget, så hiv det hele ud på nær grafikkortet. Inklusiv de diske, der ikke ligger windows på. Hvis den stdig fucker, så prøv at skrifte grafikkort, hvis den stadig fucker, så prøv at installere windows på en anden disk. Hvis den stadig fucker så kunne det godt være bundkort. Men hvis den til gengæld virker ved at du hiver det hele ud, så nøjes med at sætte en enkel hardware del i af gangen, og når du har sat en i, der medfører fejl, så har du fundet enheden.

Du skal dog huske at du IKKE må bruge et PCI kort der benytter IRQ i slot 1! Dette deler irq med AGP porten!

/Guiron
Avatar billede luther Nybegynder
11. marts 2001 - 00:10 #7
Prøv lige at tage dit lydkort ud af maskinen og se om problemerne forsvinder. Hvis de gør, skal du sætte lydkortet i bus 2 eller 3.