Avatar billede pergeer Novice
20. oktober 2004 - 00:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilken CPU

Ser ud til at min processor er stået af.
Mit Motherboard er en Soltek SL-75KAV/-X og i den sad en ATHLON thoroughbred XP 2200+.
I manualen står der, at jeg kan bruge Athlon Thunderbird helt op til 1.5 GHz.
Men kan kun købe en ATHLON XP 2200 i dag - er det den samme???
Har forsøgt at spørge AMD - men får ingen svar.
Har skrevet til 9 forhandlere, hvoraf 1 siger Nej, 3 siger måske og resten siger Ja - så det er altså ikke lige sådan at finde ud af - håber nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede john.doe Nybegynder
20. oktober 2004 - 08:02 #1
Nej det er ikke den samme cpu
Avatar billede john.doe Nybegynder
20. oktober 2004 - 08:04 #2
Produkttype  Processor
Processor
Type / Model  AMD Athlon XP
Antal processorer  1
Præstationsindeks  2200+
Clock-frekvens  1.8 GHz
Bushastighed  266 MHz
Størrelse Level 1-cache  128 KB
DesignEgenskaber  3DNow! Professional technology, MMX-instruktionssæt
Cachehukommelse
Installeret størrelse  L2 - 256 KB
Type  Pipeline Burst
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. oktober 2004 - 08:05 #3
http://www.soltek.com.tw/soltek/FAQ/75KAV.html

Does SL-75KAV support Athlon XP 2200+, 2400, and 2600+?
  SL-75KAV supports Athlon XP 2200+, 2400+ and 2600+ if its PCB version is F1 or later. Please update the BIOS to Q11 or later.
It doesn't support 333MHz processors (Barton).
Avatar billede john.doe Nybegynder
20. oktober 2004 - 08:14 #4
Avatar billede pergeer Novice
20. oktober 2004 - 12:14 #5
Til John.doe: Så ved jeg at det ikke er den samme CPU - nu er så spørgsmålet om jeg kan bruge den ????
Til Tonnybrandt: forstår ikke helt om jeg kan bruge den ???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. oktober 2004 - 13:00 #6
Du skriver:
"Mit Motherboard er en Soltek SL-75KAV/-X og i den sad en ATHLON thoroughbred XP 2200+."

Så har der jo siddet en 2200+ i før og dermed må bios'en også være opdateret til Q11, da den ellers ikke ville have fungeret.

Så jeg kan ikke rigtigt se problemet.
Avatar billede pergeer Novice
20. oktober 2004 - 14:34 #7
Problemet er, at den nu hedder XP 2200, altså mangler + og at 1 forhandler siger at jeg ikke kan bruge den, men er nødt til at skifte MB.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. oktober 2004 - 15:28 #8
Jeg tror jeg forstår hvad forhandleren mener efter at have set shg's liste over processorer.

Sempron'en hedder også 2200+ men kører med en FSB på 333 mhz og denne vil ikke passe i dit bundkort.
Så du skal blot sikre dig at cpu'en du køber, kører med en FSB på 266 mhz ligesom din gamle thoroughbread, så vil den passe.
Avatar billede pergeer Novice
20. oktober 2004 - 15:40 #9
Mange tak for hjælpen, tonnybrandt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. oktober 2004 - 16:06 #10
Velbekomme og takker for point :)
Avatar billede pergeer Novice
07. november 2005 - 14:47 #11
Hvordan Lukkes spørgsmålet - ikke særlig indlysende ???
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. november 2005 - 21:30 #12
Spørgsmålet er skam lukket.
Når du har accepteret et svar er det lukket.
Dog kan man stadig skrive indlæg i det, og det virker selvfølgelig ikke umiddelbart logisk. *s*