Avatar billede micpet Nybegynder
19. oktober 2004 - 19:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Langsom overførsel mellem 2 computere, hvorfor?

Hej eksperter!

<a href="http://www.babaluba.frac.dk/lorteLAN.jpg"</a>

Hvad siger i til det der ^^?

Jeg fatter ikke hvad der er galt. Når jeg skal overfører dokumenter, film, musik osv. via mit netværk tager det mere end 100 år!
Begge computere er forsynet med 10/100 mbit netværkskort, og er forbundet via en 10/100 mbit switch!
Det er ligemeget om jeg tilslutter internet fobindelsen, det går lige langsomt.

For at overføre 500 mb. tager det 189 timer !!!!

Den ene kører med Win XP Prof. (Har slået den indbyggede firewall fra) og den anden med Win 2k. Begge computere har installeret norton 2k4, men forbindelsen virker lige så lidt hvis jeg deaktivere norton.

Skriv hvis jeg mangler noget...

På forhånd tak

MVH Michael Petersen
Avatar billede micpet Nybegynder
19. oktober 2004 - 19:37 #1
PS: Begge computere er opsat til 100mbit FULL DUPLEX
Avatar billede sunstormkla Nybegynder
19. oktober 2004 - 19:38 #2
Hvis dit kabel er hjemme lavet og ikke er forbundet korrekt
eller hvis du har sat Netværksforbindelser>egenskaber for LAN-forbindelse>konfigurer>Avanceret>link speed/duplex mode står forkert.
Avatar billede micpet Nybegynder
19. oktober 2004 - 19:45 #3
Nej kablerne er ikke hjemmelavet, og virker 100 % er næsten nye, og har testet dem alle sammen. Duplex står toæ 100mbit TX Full duplex, hvilket skulle være rigtig nok?
Avatar billede kenp Novice
19. oktober 2004 - 21:08 #4
Hvilken protokol bruger du til at overføre med? du akn jo evt. indstallere IPX protokollen på dem begge også se om det ikke hjælper.
Avatar billede micpet Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:32 #5
tja tusind tak... det hjalp gevaldigt, men den kommer ikke op på 100% udnyttelse... kun på omkring de 15-20 stykker?! Men nu tager det kun 10 min at overføre 500 mb :D :D :D
Avatar billede kenp Novice
19. oktober 2004 - 21:35 #6
problemet er faktisk at den vil sende det hele via nettet ;) og ipx er sådan en mellem løsning som vil virke :)

Men en rigtig god løsning vil være denne (bemækr du vil aldrig kunne bruge netværket 100 % maks omkring de 80)
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php <- den er ikke helt simpel, men du vil få en hurtigere netværkstrafik.
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php <- det er denne du lige har gjort ;)
Avatar billede micpet Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:26 #7
tak ska du ha mester!!! Du er gud ;)
Avatar billede kenp Novice
20. oktober 2004 - 08:40 #8
godt det kom til at virke, som du fandt ud af så kan det fixes ;)
Avatar billede micpet Nybegynder
21. oktober 2004 - 22:26 #9
Hey Kenp....

Et lille problem opstod...

Fik lavet den der guide nr 1 med multi_ip, men syns sku ik det virker?!

http://www.babaluba.frac.dk/lan/ipconfig_2K.jpg

http://www.babaluba.frac.dk/lan/ipconfig_XP.jpg

http://www.babaluba.frac.dk/lan/kurve.jpg

Som du kan se kommer den stadig ikke over 40 %? Det er temlig underligt, for jeg har gjort præcis efter guiden og kan sagtens ping'e begge computere med 0% tab.
Jeg kan også finde dem på f.eks. \\10.0.0.5 !

HVAD Har jeg gjort forkert, eller bliver det bare ikke bedre? Håber du ser dette?

MVH Michael Petersen
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2004 - 23:02 #10
jeg bemærker dine alm ip-adresser! hvem har du som udbyder siden du har interne ip-adresser? (men du skal fjerne ipx hvis du også gør det med tcp/ip)