Avatar billede arg3nto Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:34 Der er 7 kommentarer

fejl ved brug af dos spil

jeg vil gerne vide hvad der er galt når min computer siger dette hver gang jeg prøver at gå ind i et dos relateret program:
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS og Microsoft Windows programmer.
men alle mine venner kan sagtens.
hvad er problemet ?
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:45 #1
@echo off

REM MS-DOS-mij›et initialiseres ikke med AUTOEXEC.BAT. I stedet bruges
REM AUTOEXEC.NT, hvis der ikke angives en anden startfil i en .PIF-fil.

REM Installer cd-rom-udvidelser
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Installer netv‘rksomdirigering (indl‘s f›r dosx.exe)
lh %SystemRoot%\system32\redir

REM Installer DPMI-underst›ttelse
lh %SystemRoot%\system32\dosx

REM F›lgende linje aktiverer Sound Blaster 2.0-underst›ttelse p† NTVDM.
REM Kommandoen til indstilling af BLASTER-milj›et er f›lgende:
REM    SET BLASTER=A220 I5 D1 P330
REM    hvor:
REM        A    angiver Sound Blaster-kortets basis-I/O-port
REM        I    angiver IRQ
REM        D    angiver 8-bit DMA-kanalen
REM        P    angiver MPU-401 basis-I/O-porten
REM        T    angiver Sound Blaster-korttypen
REM                1 - Sound Blaster 1.5
REM                2 - Sound Blaster Pro I
REM                3 - Sound Blaster 2.0
REM                4 - Sound Blaster Pro II
REM                6 - Sound Blaster 16/AWE 32/32/64
REM
REM    Standardv‘rdien er A220 I5 D1 T3 og P330.  Hvis nogen af parametrene
REM    ikke angives, vil standardv‘rdien blive brugt (BEM’RK! Da alle
REM    portene er virtuelle, beh›ver de her angivne oplysninger ikke at
REM    svare til den rigige hardwareindstilling.)  NTVDM underst›tter kun
REM    Sound Blaster 2.0.
REM    Hvis parametren T angives, skal den indstilles til 3.
SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

REM Angiv en ugyldig basis-I/O-portadresse for at deaktivere Sound Blaster
REM 2.0-underst›ttelsen p† NTVDM, f.eks.:
REM    SET BLASTER=A0
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:47 #2
dette er standart indholdet i AUTOEXEC.NT...
Det kan måske lade til, at din er blevet ændret, måske af en program...

Gør følgende:

Vælg KØR --> NOTEPAD.EXE --> OG åben: C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT

Hvorefter sletter indholdet og kopiere det overnævnte ind, gemmer og genstarter...
Avatar billede arg3nto Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:49 #3
jeg har så lige fundet ud af at jeg ikke har filen....
Avatar billede vejmand Juniormester
19. oktober 2004 - 17:55 #4
kopier filen autoexec.nt fra c:\windows\repair mappen til c:\windows\system32 mappen.
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:56 #5
hehe...

Vælg KØR --> NOTEPAD.EXE

Så kopierer du indholdet (som jeg skrev først) ind i Notepad
hvorefter du gemmer som "C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT"

genstart
Avatar billede til_dkmaster Nybegynder
19. oktober 2004 - 18:13 #6
Fik du det til, at virke??
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
19. januar 2005 - 18:44 #7