Avatar billede dn-soroe Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:26 Der er 21 kommentarer

Fjernskrivebord - 2 pcére i arbejdsgruppe netværk

Hej
Kan jeg ikke bruges XP´s fjernskrivebord i mit TCP/IP netværk, der består af 2 pcere sat i samme arbejdsgruppe.

Kan godt pinge den pc som jeg vil tilgå, men kan ikke bruge fjernskrivebordet. Får fejlen at arbejdsgruppen ikke indeholder en terminalserver.

Hjææælp

mvh

Dennis
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:39 #1
Glemte at sige at der er XP Home begge to.
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
19. oktober 2004 - 14:40 #2
Husk at acceptere at andre computere logger på. Højreklik på "denne computer" --> Fjernskriveborg --> Sæt kryds i begge felter. Prøv evt at deaktivere windows firewall
Avatar billede logsuppe Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:40 #3
Husk at give hver pc tilladelse til at modtage fjernforbindelse.

Højreklik denne computer, fjernforbindelser, sæt flueben ved fjernskrivebord....

hjalp det?
Avatar billede logsuppe Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:41 #4
d'oh!!!
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:50 #5
Nej, det hjalp ikke. Gad vide om home ikke understøtter fjernskrivebord ?!
Avatar billede trold1 Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:59 #6
Når det er xp home begge to så går det ikke. Den ene skal være xp pro.
Avatar billede gratis Nybegynder
19. oktober 2004 - 16:45 #7
brug evt VNC http://www.realvnc.com/what.html (freeware)
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:19 #8
Har lige afprøvet realvnc, det er egentlig ok, hvis man vil overtage pcén, men så kan brugeren, hvis pc man overtager lave noget andet, da man jo overtager skærmen.

Det smarte ved fjernskrivebordet er, at brugeren på "fjernpcen" kan arbejde med noget andet.

Kan realvnc stilles, så man kan lave noget andet selvom der er en der arbejder på ens pc ?
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
17. januar 2005 - 14:17 #9
Du kan også evt bare lave en standard terminalopkobling på din vens pc'er via hans ip-adresse. Kræver blot at computeren er sat til at andre computere må lave forbindelse til den. prøv evt via følgende adresse: http://ts.kta.dk
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
17. januar 2005 - 14:17 #10
Virkede det?
Avatar billede trold1 Nybegynder
20. april 2005 - 12:55 #11
Hvordan går det?
Avatar billede trold1 Nybegynder
15. juli 2005 - 23:10 #12
Vi venter stadig?
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
25. juli 2005 - 12:54 #13
Undskyld drenge.. jeg vil snarligst afprøve og give points efterfølgende.. ! (Kan ikke afprøve herfra).
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
28. juli 2005 - 15:51 #14
Jeg har afprøvet, og installeret active komponent, men får fejlen "the client could not connect to the remote computer"... (har slået firewall fra)
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
29. juli 2005 - 08:30 #16
Tak for links. Løsninger vil sikkert fungere, hvis min wp ikke var en home version.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
29. juli 2005 - 08:30 #17
hov  wp = win xp
Avatar billede venturer Nybegynder
29. juli 2005 - 08:38 #18
VNC kan du bruge uanset hvilken XP du bruger.
Hvis du får opgraderet skal du og lige være opmærksom på at Fjernskrivebord IKKE tillader flere samtidige bruger (én fjern og én lokal). Dét kan kun lade sig gøre på en server.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
29. juli 2005 - 08:57 #19
Ja, jeg kan bruge realvnc, men ville gerne kunne bruge MS egen (fjernskrivebord), da brugeren så måske kan lave noget andet på sin pc, selv om jeg har overtaget.
Mener du at jeg kan bruge Fjernskrivebordet i XP home ? (Jeg fik dengang, hvor jeg forsøgte fejlen, at arbejdsgruppen ikke indeholder en terminalserver.
Jeg skal lige være helt med... hvordan kan jeg bruge fjernskrivebord, når jeg har XP home ?
Avatar billede trold1 Nybegynder
29. juli 2005 - 09:02 #20
Windows XP fjernskrivebord eksisterer ikke i Home udgaven. Ønsket om fjernskrivebord kan kun opfyldes med et 3. parts program eller skift til XP PRo. Med windows fjernskrivebord  bliver brugeren logget af når man logger ind med fjernskrivebord.
Avatar billede dn-soroe Nybegynder
29. juli 2005 - 09:05 #21
OK, og tak.
Lars og logsuppe.. har I prøvet med en Home version ?