Avatar billede daki Juniormester
19. oktober 2004 - 12:09 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Computer vil ikke slukke når der lukkes ned

Af flere grunde har jeg været nødsaget til at sætte en ny harddisk i min Compaq Presario 5154.
Jeg har installeret Win2000 og opdateret efter alle kunstens regler.
Nu er der det problem, at den ikke vil slukke når man vælger at "lukke computer".
Der lukkes godt nok ned, men på et tidspunkt siger det klik i computer og der kommer en skærmbillede som fortæller, at jeg nu kan lukke for computer og så skal jeg holde tænd/sluk knappen inde ca. 5 sek.
Avatar billede nuna Nybegynder
19. oktober 2004 - 12:20 #1
inde i bios kig inde i din bios under strømstyring
Avatar billede jimmiwj Nybegynder
19. oktober 2004 - 12:36 #2
Du skal ind i bios og definere at den skal slukke automatisk når du lukker computeren !
Avatar billede peet-49 Novice
19. oktober 2004 - 12:40 #3
Højreklik et sted på skrivebordet-egenskaber-pauseskærm-strømstyring, der skal APM være aktiveret. ACPI i bios skal være on.
Avatar billede daki Juniormester
19. oktober 2004 - 12:53 #4
Min fejl :-)

Kan ikke ikke se AMP i strømstyring.
I BIOS - kan ikke se noget med ACPI, kun noget med Power Management Enabel/Disabel
Avatar billede nuna Nybegynder
19. oktober 2004 - 13:45 #5
så skal du enable Power Management
Avatar billede daki Juniormester
19. oktober 2004 - 13:50 #6
Det må jeg så prøve igen :-)
Men det bliver først til aften....
Avatar billede daki Juniormester
19. oktober 2004 - 19:48 #7
Nu er Power Management Enable, og jeg kan se menupunktet APM.
Men jeg kan ikke aktivere APM. Jeg kan sætte 'flueben' og klikker 'OK'. Går jeg ind på APM igen er flueben forsvundet ???
Avatar billede daki Juniormester
19. oktober 2004 - 20:44 #8
Så fik jeg det til at lykkes.....
Tilføj ny hardware, Tilføj ny enhed - 'Microsoft NT Apm/Legacy-grænseflade'.
Nu kan jeg sætte 'flueben' - og computer slukker.

Nu har vi et problem :-)
Jeg fandt selv løsningen, men fik et par ledetråde - hvormange points er det værd ??
Avatar billede daki Juniormester
10. november 2004 - 14:51 #9
10 point til hver - resten tager jeg tilbage.
Avatar billede peet-49 Novice
12. november 2004 - 11:50 #10
Hvis ACPI ikke var enablet under indstallering af windows, skal der køres en repair, før det virker igen.