Avatar billede nha Nybegynder
08. marts 2001 - 15:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

En mere simpel formel

=HVIS(a1>100;LOPSLAG(LOPSLAG(a1;\'Ark 1\'!$A$61:$L$64;1);\'Ark 1\'!$A$61:$L$64;H2+1)/100*a1;0)

Ser på celle 1 og laver opslag i ark 1 mhp. at finde en pris.

Kan det laes mere simpelt.

Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. marts 2001 - 15:47 #1
Det kan vist ikke gøres simplere. Den du har lavet er jo lige ud af landevejen :)

NanoQ
Avatar billede askims Nybegynder
08. marts 2001 - 17:16 #2
Det du umiddelbart kunne gøre var at flytte din opslagsværdi (lopslag(a1;\'ark1...) i en anden celle, og så refererer til denne, men effekten er den samme. Hvis du gør det vil den ikke se så grum ud, ellers vil jeg give nanoq ret \"lige ud af landevej\". Hvis du følger mit forslag \"spilder\" du bare en celle...;)

Håber du kan overskue din formel.
Avatar billede janvogt Praktikant
08. marts 2001 - 17:29 #3
Det er sjældent nødvendigt at lave to LOPSLAG inden i hinanden, men hvis det virker er der jo ingen \"ko på isen\".
Hvis jeg skal se på om det er nødvendigt med de to opslag, er det nok nødvendigt at se hele arket.
Der findes andre smarte måder at lave opslag på.

Du kunne forkorte formlen en del ved at navngive området \'Ark 1\'!$A$61:$L$64 som du bruger 2 steder i formlen.
Avatar billede frankgrevil Praktikant
08. marts 2001 - 19:06 #4
Du laver to opslag i samme område, hvilket er aldeles overflødigt og forvirrende for dén, der en dag skal rette i regnearket.

Sådan:

=HVIS(A1>100;LOPSLAG(A1;\'Ark 1\'!$A$61:$L$64;H2+1)/100*A1;0)
Avatar billede frankgrevil Praktikant
09. marts 2001 - 15:48 #5
En eneste kommentar herfra: IDIOT
Avatar billede nha Nybegynder
09. marts 2001 - 16:07 #6
Til Frank Grevil!

Prøv en mere lødig svarform og stop venligst brugen af ord som idiot etc., det fremmer ikke samarbejdet.

MVH

Niels
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
09. marts 2001 - 16:12 #7
frankgrevil>> Du bliver slettet! Vi gider ikke høre alle de useriøse udgydelser. Selvom man er uenige, kan man sagtens kommunikere med respekt !