Avatar billede flemhl Nybegynder
19. oktober 2004 - 10:13 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

bruger retighed

Hvordan giver jeg brugere retighed som administrator på deres maskine ( klient), men beholder dem som brugere på serveren.
Avatar billede squiip Nybegynder
19. oktober 2004 - 10:26 #1
du tilføjer dem til administrator gruppen.
Avatar billede Syska Mester
19. oktober 2004 - 10:32 #2
på den lokale maskine, andet er det ikke i det
Avatar billede Syska Mester
19. oktober 2004 - 10:36 #3
Du kan gøre alle gruppen "Domain Users" medlem af den lokale Administrators gruppe, så er alle dine brugere lokal admins på dine maskiner
Avatar billede flemhl Nybegynder
19. oktober 2004 - 10:37 #4
Hvis jeg gør det kan de logge på den lokale maskine som administrator, men når de logger på netværket (domænet) er de kun brugere på den lokale maskine.
Avatar billede flemhl Nybegynder
19. oktober 2004 - 10:38 #5
Ok det prøver jeg og vender så tilbage med point.
Avatar billede Syska Mester
19. oktober 2004 - 10:42 #6
Altså de skal stadig logge på som deres bruger, men når de er logget på den lokale maskine har de administrator rettigheder
Avatar billede Syska Mester
19. oktober 2004 - 19:01 #7
Nogen der virkede eller?
Avatar billede flemhl Nybegynder
19. oktober 2004 - 19:24 #8
Har ikke prøvet endnu kommer først til serveren imorgen.
Avatar billede Syska Mester
19. oktober 2004 - 19:37 #9
okay, skulle da bare lige vide :-P
Avatar billede lap Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:01 #10
problemet med at tilføje "domain users" til administrator-gruppen er, at \\pc\c$ så også virker.

Hvis du vil sikre, at det er den bruger som er logget på maskinen, som også er administrator (uanset hvilken bruger som er logget på), så skal du tilføje "interaktiv" til administrator gruppen i stedet for.
Avatar billede flemhl Nybegynder
20. oktober 2004 - 11:00 #11
Jeg kan på serveren ikke tilmelde domain users til local administrators da local administrators ikke findes.
Avatar billede flemhl Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:52 #12
Da jeg ikke kunne gøre brugerne local administrators på serveren, endte jeg op med at gøre det lokalt på hver maskine.
Dette lå ikke først for, da der ikke var brugerkonti der tilhørte domænet kun til maskinen.
De skulle jo så først tilføjes.
Tak for hjælpen.
Avatar billede Syska Mester
20. oktober 2004 - 23:08 #13
lap havde nu også en god mening ind, her som han selv skriver, men det er ikke noget du kan gøre på server, da du helst ikke vil have alle ens usere bliver admins på din server, derfor skal det gøres på hver maskine.

Vi gør alle vores pc'er medlem af lokal administrators da vi kører nogle applications der mange gange fuckers os totalt hvis vi ikke gør det...

Men jeg vil da give lidt credit for lap's svar, som jeg da lige vil prøve når jeg kommer tilbage....

Men i vores tilfælge er det kun godt at man også har adgang til \\pc\c$, hvis man skal hente noget på en anden comp....

// ouT