Avatar billede gejl Nybegynder
19. oktober 2004 - 08:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tjekke billede

Jeg skal bruge en funktion der kan tjekke om et billeder er der!

Jeg har nogle .gif thumbnails af .pdf-filer, men photoshop skriver automatisk '1' i filnavnet hvis pdffilen indholder mere end en side. og '01' hvis pdffilen indeholder mere end 10 sider. Derfor skal jeg bruge en funktion er validere et link til et billede.

Jeg har prøvet med både 'GetImageSize()' og 'filesize()' for at få en værdi som jeg kan validere, men begge melder fejl hvis der ikke er noget .gif billede der hedder feks:

sommerferie01.gif (sommerferie.pdf)
Avatar billede bojo Nybegynder
19. oktober 2004 - 08:41 #1
if ( file_exists ( "min_pic01.gif") )
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. oktober 2004 - 08:42 #2
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. oktober 2004 - 08:42 #3
bojo, endnu engang er vi enige :)
Avatar billede bojo Nybegynder
19. oktober 2004 - 08:43 #4
så må det virke ;)
Avatar billede stois Nybegynder
19. oktober 2004 - 08:43 #5
HMMMM... har du så ikke hvad du skal bruge der? altså hvis du får en fejl tilbage, så skal du vel bare sige at hvis det bliver false, så er filen der bare ikke...
Avatar billede stois Nybegynder
19. oktober 2004 - 08:45 #6
Men okay deres foreslag er selvfølgelig bedre end mine =)
Avatar billede sukos Juniormester
19. oktober 2004 - 08:45 #7
Og du skal evt. bruge den fulde sti til filen.
Avatar billede gejl Nybegynder
19. oktober 2004 - 10:07 #8
Jeg fandt ud af hvis jeg brugte et @ foran GetImageSize()... så virker det....! Men jeres forslag med file_exists() er meget bedre!

Hvis bojo lægger et svar får i begge points...! Tak for det...! :)
Avatar billede bojo Nybegynder
19. oktober 2004 - 10:17 #9
nej tak