Avatar billede ziggs Nybegynder
19. oktober 2004 - 01:06 Der er 3 kommentarer

Tastetur problem

Hello
Jeg har netop installeret Mandrake 10.0 på min HP NX7010 laptop, men har siden starten af installation haft problemer med at mit tastetur stopper med at virke. Det virker fint når man lige har starte Mandrake, men efter et stykke tid (forskelligt, nogen gange lang tid andre gange kort tid) reagere det ikke på mine tastetryk. Og for at jeg kan bruge det igen, skal jeg genstarte.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få løst dette problem. Der skal dog siges at det er første gang jeg arbejder med linux, så det ville ikke gøre noget hvis det var skåret ud i pap :)

Med venlig hilsen
Dennis Lauritzen
Avatar billede JoeX2 Praktikant
19. oktober 2004 - 15:07 #1
Jeg kan nok ikke svare på hvad der kan være galt, men jeg prøver lige at stille nogle spørgsmål alligevel:

- Er det kun tasteturet der holder op med at virke?
- Snakker vi om computerens indbyggede tastatur?
- Sker det i alle programmer? Også hvis du ikke bruger det program du bruger mest?
Avatar billede ziggs Nybegynder
19. oktober 2004 - 15:34 #2
- Ja det er kun tasteturet der stopper med at virke. Musen fungerer stadig, og kan fint navigere rundt via den.
- Ja, det er det indbyggede tastetur i laptopen
- Det sker i alle programmer. Jeg kan ikke udlukke nogen af programmerne, da det kommer tilfældigt og er fremkommet i flere forskellige programmer.
Avatar billede JoeX2 Praktikant
19. oktober 2004 - 15:40 #3
Det leder mig ikke i nogen retning, men du kan prøve at opdatere X serveren via opdateringsfunktionen i mandrake kontrol panel.