Avatar billede pwn Forsker
18. oktober 2004 - 23:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde GPS

Jeg har en Acer n30 PDA og en Navman 4410. Alt er installeret iflg. vejledningen (som dog ikke omfatter n30, IPaq og en Hp; det er stort set ens). Der er Bluetooth forbindelsen, men når kortet kommer frem står der nederst "Venter på GPS".
I manualen står der, at man skal indstille COM-porten så den stemmer overens med Navman's - her 8. På n30 står den til COM-port 6. Jeg kan ikke se noget steds, at jeg kan ændre denne til 8. Iflg. manual skal er komme en menuknap frem når kortet er indlæst, men her sker intet.
Nogen, der har et forslag?

mvh
p
Avatar billede krasmussen2 Nybegynder
21. oktober 2004 - 21:22 #1
Fulte der ikke en drivercd med din Navman?
ellers prøv at læse her : http://www.navman-europe.com/support.php?id=AA005410
der står noget om din Navman f.eks en ny servicepack.
Avatar billede pwn Forsker
21. oktober 2004 - 22:37 #2
Det er rigtigt, at porten skal ændres og det gøres ved at trykke på 4-vejsknappen. Denne eksisterer blot ikke på n30. Jeg har så hørt, at man skal omprogrammere de 4 knapper der er på n30, men til hvad?
Jeg kikker lidt på det anviste link - tak:-)
Avatar billede pwn Forsker
13. november 2004 - 00:02 #3
Det viser sig at n30 burde være bundlet med Destinator, hvor opsætningen skulle være nemmere. MEN, ved at omdøbe een af knapperne til Tastatur, kan man benytte piltasterne på dette til at åbne en menu, hvor den rigitge kanal vælges. Nu fungerer det - og upåklageligt; det ville have været smart, hvis bundlemageren lige havde lagt en lille note ved!!!
Så jeg tager selv stikket hjem:-)