Avatar billede dantheman Nybegynder
18. oktober 2004 - 22:25 Der er 4 kommentarer

Liste thumbnails

Jeg vil gerne lave en masse thumbnails der bliver listet. der skal være ca. 150, jeg prøvede at lave dem manuelt, men der er ikke plads til dem.

Jeg tænker på om ikke man kan lave dem som mc's og så på en eller anden måde loade dem ind i en scroll???
Avatar billede lablo Nybegynder
18. oktober 2004 - 22:55 #1
Hmmm... prøv http://www.tawbaware.com/ de har thumber som laver thumbnails og kan sætte dem ind på en lang liste. men via en scroll skal man have en frame/asp nams eller en JSP kode for at kunne embedde dem til en scroll
Avatar billede _k Nybegynder
19. oktober 2004 - 12:08 #2
Du kan også bare håndkode det. I princippet handler det jo bare om at oprette 150 små mc'er inde i ét stort mc som holder dem, og som man kan scrolle på.

Hvordan vil du lave dine thumpnails? Er det billeder som du vil hente ind via. loadMovie? Eller har du allerede oprettet dine thumpnails i Flash?
Avatar billede dantheman Nybegynder
19. oktober 2004 - 23:32 #3
men hvordan kan jeg håndkode det? scenen er ikke stor nok til at jeg kan have 150 under hinanden...
Avatar billede _k Nybegynder
20. oktober 2004 - 09:47 #4
Fidusen er, at du propper alle dine 150 thumpnails ned i ét stort mc, som principielt kan rage flere km ud over stagen i både den ene og anden retning. Dette store mc giver du så mulighed for brugeren at scrolle på, enten med scroll-barer eller på anden måde.

Du må uddybe hvad det er præcis du vil, hvis vi skal kaste nogle eksempler på kode efter dig.