Avatar billede juks Novice
08. marts 2001 - 14:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Exchange 5.5 på SBS (download)

Hej !
JEg har nu fået et oprettet et domain. og lavet en m record så alt mail bliver sendt til vores ip.
men jeg kan ikke få den til at sende eller modtage.
hvad gør jeg , jeg har kørt guiden til IMS.
Avatar billede juks Novice
08. marts 2001 - 14:27 #1
internt virker det fint
Avatar billede jbarnow Nybegynder
08. marts 2001 - 14:40 #2
Hvis du har konfigureret Exc til at bruge DNS til levering af post så skal du også huske at få DNS korrekt konfiguret - nødvendigvis skal dine umiddelbare name-servere identificeres.

Har du husket at åben for port 25 til modtagelse af mail (konfigureres i Proxy serveren - eller i IMS ifm. valg af services access bare udefra).

Mvh. og god vind.
Avatar billede juks Novice
08. marts 2001 - 14:47 #3
jeg har ikke en port 25 kun 21 80 og 9618
Avatar billede juks Novice
08. marts 2001 - 15:12 #4
og den kan også godt tilføje min pastmp.tele.dk ,men den vil ikke sende
Avatar billede jbarnow Nybegynder
08. marts 2001 - 15:14 #5
Så prøv port 25 også - det er SMTP porten, som kræves for at udefra kommende mail deliveries kan håndteres af Exc.
Avatar billede juks Novice
08. marts 2001 - 15:23 #6
hmmm....
kan du ikke forklare dig lidt mere ved ikke hvor jeg skal tilføje port 25
Avatar billede jbarnow Nybegynder
08. marts 2001 - 15:34 #7
Hvis du kører \"Internet Connection Wizard for SBS\", som kan tage sig af den *basale* konfigurering af Exc og Proxy, så vil du på et af billederne blive spurgt om at \"Configure Firewall Setting\", hvor du kan enable Proxy Server Firewall og grant\'e adgang til bl.a \"Mail\".

Eller du kan starte Proxy serverens MMC og så på properties for e.g socks proxy, security, packet filters, enable det præ-definerede SMTP filter.

Mvh.
Avatar billede juks Novice
08. marts 2001 - 15:53 #8
jeg kan ikke starte min socks proxy. den er disable
Avatar billede juks Novice
09. marts 2001 - 11:15 #9
nu er jeg kommet så langt så jeg kan sende fra administratorens inbox. men hvis man sender en retur, modtager administratoren den ikke.
Avatar billede jbarnow Nybegynder
14. marts 2001 - 08:28 #10
Beklager forsinkelsen, men jeg formoder du har været igennem:
http://support.microsoft.com/support/exchange/content/whitepapers/owa_tshoot.asp

??
Avatar billede juks Novice
14. marts 2001 - 09:13 #11
ja men OWA virker men jeg kan stadig ikke få den til at modtage.
Avatar billede juks Novice
03. april 2001 - 10:15 #12
lukker spg.
Avatar billede juks Novice
03. april 2001 - 10:15 #13
brugte pop3connector istedet