Avatar billede nissetec Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opslag i flere kolonner

Hej

Jeg kender måske funktionen, men jeg kan ikke formulere den:

I et tilfredshedsundersøgelsesregneark står der nogle værdier i kolonne A, hvor brugerne har angive, hvor tit de bruger et givent system.

I kolonne B står værdierne for, hvorvidt de synes systemet er let at bruge.

Jeg vil gerne have antallet af de brugere, hvor værdien i A er lig med "Flere gange om dagen" og værdien i B er lig med "Let".

Jeg er nok ude i noget OPSLAG og noget TÆL, men jeg kan ikke lige formulere den. Nogen der har et bud?

Per
Avatar billede knowit-mmp Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:57 #1
Det er sikkert at der findes en anden mulighed, men denne fungerer hvis du ved siden af din liste laver en kolonne med 1-taller, og derefter bruger en matrix-formel. En matrix-formel laves ved at skrive denne formel i en celle, og afslutte indtastningen med CTRL-SHIFT-ENTER.

Dette vil give formlen tuborg-klammer omkring.

=SUM(HVIS(A1:A36="Flere gange om dagen";HVIS(B1:B36="Let";C1:C36)))
Avatar billede knowit-mmp Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:00 #2
Formlen fungerer også hvis du erstatter SUM med TÆL
Avatar billede knowit-mmp Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:00 #3
DVS...:

TÆL(HVIS(A1:A36="Flere gange om dagen";HVIS(B1:B36="Let";C1))

Husk at afslutte indtastningem med CTRL-SHIFT-ENTER...
Avatar billede knowit-mmp Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:02 #4
ANdremløsninger kan være at oprette en Pivot-tabel og så fiske oplysningen ud ad den med GETPIVOTDATA....
Avatar billede nissetec Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:31 #5
Yes, perfekt. Pivot. Selvfølgelig.

Smid lige et svar så får du formedelst 60 point.

:)
Per
Avatar billede knowit-mmp Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:35 #6
Et svar...:-)
Avatar billede nissetec Nybegynder
18. oktober 2004 - 17:07 #7
Og en spandfuld point... :)