Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:08 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

køb af prosessor køler

min pc:
prosessor: Intel Pentium 4 3 GHz / 8 KB / 800 MHz
bundkort: ABIT IC7-MAX3

vil gerne ha en bædre køler en den der kom med så kom med nogle gode bud på en køler til min cpu (som også skal pakke på bundkortet)
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:19 #1
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=78052

dette er helt sikkert den bedste køler på merkedet! :D
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:31 #2
kan du finde et link hvor det står at den passer på ABIT IC7-MAX3 og hvor der står hvor meget den kan køle op til (hvor mange ghz er grænsen)
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:45 #3
hmm jeg mener da det står på edbpriser's hp...
men jeg ved af erfaring at den kan køle alle hastigheder der er idag, og jeg har sekv OC en AMD med næsten 1 ght med den køler, uden at den kommer over 40 grader. så du skal ikke være bange for at den ikke køler nok! Den er jo ret stor, den vejer næsten 1 kg!
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:45 #4
hehe flot med de mange stavefejl, men tastaturet på mit arb stinker MAX ;)
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:47 #5
syntes ikke jeg kan se det på edbpriser
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:54 #6
nå, men den kan sagtens køle din processor.
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:58 #7
vil stadig gerne vide mere om den
Avatar billede thomashove Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:01 #8
Det du skal sammenligne er om køleren passer til din CPU socket.

ABIT IC7-MAX3 benytter socket 478 og Zalman køleren passer til denne.

Zalmans hjemmeside http://www.zalman.co.kr/

Jeg kører med en P4 Prescott 3.2 GHz som min Zalman køler ikke har problemer med at holde kold

Fordelen ved Zalman er at du kan vælge hvor hurtigt den skal køre. Jo langsommere jo mindre støj.
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:03 #9
1: den skal bare køre full speed
2: at mit bundkort har 478 er ikke ens med at den passer i mit bundkort (med komponenter mm)
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:05 #10
http://www.zalmanusa.com/usa/product/view.asp?idx=79&code=005009

se på dette link, her finder du alt info om den :)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:06 #11
http:computerting.dk der er Socket køler jeg har selv en og man hører den overhovet ikke og så har jeg aldrig haft så lav en tempatur på min pc efter jeg satte den i.  Før lå den og svingede mellem 40 - 45 grader nu er den konsatnt på 35 - 37 grader:_)efter jeg satte den bandit til, jeg kan se at der er pt. 2 modeller til salg den ene 149kr. og 169kr.

m.v.h

Zirus The Virus
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:06 #12
http://www.zalmanusa.com/product/cooler/7000(AB)_478MBlist_eng.htm

her kan du se om den passer på din bundkort :)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:06 #13
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:10 #14
kan stadig ikke se hvor mange ghz der er max for den og kan ikke se om den passer i mit bundkort
Avatar billede bujakasjar Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:11 #15
den kan klare ALLE hastigheder! Det står på siden, hvis du ser efter.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:12 #16
her er lidt om de 2 froskellige modeller den første til 149kr.:
Intel Socket 478 Heat Sink & Fan up 2.66 GHz.

Med dette monster af en køler er du sikker på din computer ikke brænder varm 19dBA.
HIGH SPEED - KØLER
Intel P4 Northwood PGA-478KØLER Socket 478 Model :
Intel A80856-001 F08G-12B2S1 Køler op til 2.66 Ghz CPU DC12V - 0.18A 3-bens connector ! Den er lydløs & giver en enorm køling. Med dette monster af en køler er du sikker på din computer ikke brænder varm.

Ydeligere spefikation:

Produkt: Intel
Køler & heatsink: Intel Socket 478 Heat Sink & Fan up 2.66 GHz.
Processor kompalabilitet:
Miljø: 19 dBA
Dimensioner: Supports up to Intel Pentium 4 2.66 GHz processors
Model: A80856-003
3-pin power connector
Intel Logo on fan

Den anden model: til 169kr. kun

Intel P4 Northwood PGA-478 max 2.8GHz

HIGH SPEED - KØLER

m.v.h

Zirus The Virus
Intel P4 Northwood PGA-478KØLER Socket 478 Model :
Intel A80858-001 F08G-12B2S1 Køler op til 2.8 Ghz CPU DC12V - 0.18A 3-bens connector ! Den er lydløs & giver en enorm køling. Med dette monster af en køler er du sikker på din computer ikke brænder varm.

Ydeligere spefikation:

Produkt: Intel
Køler & heatsink: Intel Socket 478 Heat Sink & Fan up 2.66 GHz.
Processor kompalabilitet:
Miljø: 21 dBA
Dimensioner: Supports up to Intel Pentium 4 2.8 GHZ processors
Model: A80856-003
3-pin power connector
Intel Logo on fan
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:15 #17
pillpopper> har lige givet dig noget "meget dårlig" karma og plz lad vær med at srive mere i dette spm!!!
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:16 #18
srive=skrive
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:16 #19
Du kan jo bare hente et program ned der ser hvor varm din pc er og så se forskellen bagefter:o) programmet hedder speedfan (bruger det selv).
Det er et lille godt program der kan fortælle dig en del om din pc's tilstand;)

m.v.h

pillpopper

Ps: Jeg kom da vist nok til at skrive det forkerte nickname, jeg trode åbenbart at jeg var på en anden website:$ (sorry for det).
Avatar billede thomashove Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:18 #20
Har nu kigget i en del fora og fundet flere brugere der angiver at deres system består af

ABIT IC7-MAX3
Zalman CNPS7000A-Cu

f.eks.
http://www.motherboard-forum.com/abit/IC7MAX3_and_Zalman_flower_heatsink_compatible_521054.html
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:22 #21
Nååå så du er en af dem der giver dårlig karma har du nu husket at skrive hvem der har givet det (som en man) desuden er det ikke spam det jeg gør jeg hjælper bare, tilkobl hjernen før du udtaler dig og fortager dig handlinger (citat).
Det kunne jo skyldes mange grunde til jeg poster mere end enn gang, men nu er duu tilføjet til min bog (desværre) det er da utroligt det er FANDME lige meget hvordan man taler og gør så er der *ALTID* en som skal brokke sig (Typisk siger jeg bare) jeg ville godt nok være flov hvis jeg var dig og tag så lige og bliv lidt voksen.

DESUDEN ER JEG FULDSTÆND LIGEGLAD MED DET KARMA SYSTEM OG TAGER DET BESTEMT IKKE SERIØST (HELLER IKKE DE POSITIVE) DA FOLK NEMT KAN SVINE EN TIL UDEN NOGEN GRUND.
(skrevet i stort for at poentere og ikke for at råbe af folk)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:25 #22
desuden skal du lige bruge det du åben ikke lige kan se og har, du har selv postede 7 tråde hvor kun de 3 er med link så hvad kalder du for spam.
Tjaaa jeg spørger bare!

Mere har jeg ikke at sige i denne tråd, gider ikke spilde min tid på det barnlige pjat, ISÆR ikke når man bare prøver at gøre sit bdste for at hjælpe og hverken du eller de andre bruger eller jeg selv får penge for at bruge/ her spilde sin tid på andre fordi der er et s.f.t.s.

Du må have det godt
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:25 #23
ike dig men futurama
Avatar billede thomashove Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:25 #24
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:26 #25
jeg er ikke den enste på exp der er utilfreds med du er her
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:27 #26
der er ingen der har den køler hjemme
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:28 #27
bujakasijr du er hermed blevet anmeldt til CoAdmin.
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:31 #28
pillpopper>
håber du bliver smidt ud af exp og stop ffs med at skrive i mit spm
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:32 #29
dam sorry (jeg har ikke sendt den afsted endnu det er *IKKE* bujakasijr:$ men selve futurama (og jeg ved godt hvorfor han skrivr dette) 3'er banden som jeg kalder den for den er nok blevet udvidet, hvem ved:) så du er lige kommet i min bog og slettet den anden som er bujakasijr da jeg læste forkert (sorry for det)
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:35 #30
lukker dette spm og prøver med et andet
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:37 #31
Det siger jo lidt om din 3'er bande futurama hvis du ved det og desuden kender du ikke mig personligt så du kan ikke udtale dig for hvad andre skriver du kan kun få det indtryk ved at se på karma eller ved at kende 3'er banden.

Total slut d.s.s
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:41 #32
For det første hvis jeg vil hjælpe ved at poste så kan du og hverken ekspertens stoppe mig i dette kun hvis jeg gang på gang bryder Deres reglsæt hvilket jeg ikke har gjort, og vil du ikke have eller bruge den løsning er det jo noget du selv styrer.
Desuden kan du jo bare købe et pro medlemsskab så kan du jo blokere for dem du ikke gider at høre på (som du siger at du ikke gider ved mig p.g.a mit karma system). Så er du fri for dem du ikke gider at tage imod hjælp fra:) det kst. ikke særligt meget.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:47 #33
2 dårlige karma for dig futurama he he du er simpelhen for barnlig men hvis det morer dig så bliv du bare ved de små skal jo osse have det godt*LOL*
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:48 #34
gidder ikke engang læse det du lige har skrevet men bare lad vær med at poste i mine spm!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:00 #35
Så vidt jeg ved smed du bolden ud på en ikke særlig pæn måde og hvis det var dig selv der var blevet antastede således ville du nok osse regere skal du se, og hvis du siger nej til det så lyver du kan jeg kun konkuledere.
Jeg taler alså pænt til folk´´du!
Avatar billede futurama Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:18 #36
...