Avatar billede mk2003 Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Maskinen køre skidt efter SP2 er kommet på

Efter jeg har fået SP2 på min putter, ja så køre den af h til… Jeg surfer langsomt og der kommer mange underlige fejl-pop-ups, når jeg bruger mine div. programmer. Indtil videre, har jeg dog kunne bruge alle mine programmer, MEN i dag skulle jeg brænde min jpg. filer med NERO.6 og det kan jeg ikke få lov til. Fint tænkte jeg, jeg prøver afsindstalere NERO og starte forfra….Stadig uden held. På en cd havde jeg et andet brænder program ( B’s recorder GOLD BASIC ), som jeg så ville prøve. Brænde ville jeg sgu. Men ak nej, det kan jeg heller ikke få lov til.

Efter jeg har surfet lidt rundt, har jeg læst mig frem til, at det formentligt er SP2 skyld, at jeg ikke kan bruge NERO mm. lige pludseligt. Tror heller ikke mit virusprogram virker optimalt, efter Windows egen køre i baggrunden.

Hvad gør jeg?? Kan jeg bare fjerne SP2?? Vil jeg så få min ”gamle” computer tilbage?? Eller er der nogen bud på, hvordan jeg ellers kan bruge NERO og i det hele taget få lidt fut i møjet igen.

Jeg fortryder helt vildt, at jeg har hentet SP2…..

Maria
Avatar billede grinderslev Praktikant
17. oktober 2004 - 23:34 #1
Servicepack 2 kan godt afinstalleres igen, men læs lige denne side.

http://support.microsoft.com/default.aspx?pr=windowsxpsp2
Avatar billede dorgbar Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:35 #2
Removing Service Pack 2
If you chose to create backup files when you installed SP2, you can use Add or Remove Programs to remove SP2 and restore your computer to its previous state.

To remove Service Pack 2 by using Add or Remove Programs

1.
Click Start, and then click Control Panel.

2.
Click Add or Remove Programs, click Windows XP Service Pack 2, and then click Remove.

3.
Follow the instructions that appear.

Important

If you choose to remove SP2, a dialog box displays a list of the applications that you installed after you installed SP2. If you continue with the removal, these applications might not work correctly.
Avatar billede sharkman Nybegynder
18. oktober 2004 - 09:42 #3
det lader til, at visse programmer ophører med at virke efter installation af SP2. Jeg kan dog ikke finde Nero på listen.
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=842242#8
Ved søgning på Google fremgår det flere steder, at problemet med Nero kan løses ved en simpel opdatering af programmet (der må vel være en grund til, at Nero sendte ikke mindre end 4 Update-Packages ud i september):
http://www.nero.com/en/nero-up.php

PS: Jeg bruger ikke selv Nero.
Avatar billede summer Mester
18. oktober 2004 - 10:14 #4
Der er flere der har haft problemer med Nero. Alle har fået dem løst ved at opdatere programmet http://www.ahead.de/en/updates.html
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2004 - 13:21 #5
Der er flere årsager, til at SP2 ikke kører korrekt!
Bl. a kan der være spyware på maskinen, eget firewall/antivirusprogram som kører samtidig med windows`s nye "servicecenter"
Her er et lille skriv om dette: http://www.eksperten.dk/artikler/459
Avatar billede mk2003 Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:11 #6
Til haverslev. Har læst dit fine skriv og det er klart den fejl jeg har lavet. Jeg deativerede efter jeg havde installerede SP2. Mit spørgsmål til dig. Kan dette også være årsagen til, at min computer køre langsomt?? Altså når jeg surfer osv.?? Jeg har fjernet SP2 igen og hentet opdateringerne til Nero og nu virker Nero igen. Men jeg vil jo gerne have SP2 på, så jeg overvejer at hente den igen og gøre som du skriver..Men jeg vil ikke have sp2 på, hvis det er på bekostning ellers.
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2004 - 14:53 #7
mk2003 > jeg kan sige med 100% sikkerhed, at jeg IKKE har haft nogle "hastigheds" problemer, med de maskiner som jeg har installeret SP2 på (udfør efter mit eget sriv)
PS. vil anbefale, at du kører en Diskoprydning og diskdefragmentering efterfølgende.
(altså når SP2 er installert og pc genstartet)
Start > alle programmer > Tilbehør > systemværktøjer > Diskoprydning. og efterfølgende:
Start > alle programmer > Tilbehør > systemværktøjer > Diskdefragtmentering  ;0)
Avatar billede mk2003 Nybegynder
24. januar 2005 - 14:55 #8
Bedre sent end aldrig :)