Avatar billede blinkoman Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HD kabel

Er der nogen der kan sige mig om man kan få et HD kabel til 3 harddisks ???

og hvis man kan hvor...
Avatar billede prologic Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:14 #1
Det kan du sagtens, hvis altså du bruger SCSI :)
Avatar billede truelz Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:17 #2
Hehe, jep med SCSI... Op til 9 enheder faktisk :)
Men med IDE, hvad du helt sikkert mener, kan der kun sættes to diske til hvert kabel.
Det er en gammel standard, og hvis du kigger i din BIOS, vil du hurtigt se tegn på at der kun kan være to diske på hvert kabel.
Hvis det er fordi du skal have mere end 4 diske til din computer, kan du købe en ekstra IDE-controller, de koster så vidt jeg husker omkring 200,-
Avatar billede blinkoman Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:17 #3
jeg er ikke helt med på hvad scsi er... er det det flade kabel man normalt bruger ???
Avatar billede blinkoman Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:18 #4
truelz hvor kan man købe det ????
jeg har 2 til min comp og vil ha en mere og det er ide
Avatar billede perj Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:22 #5
Avatar billede bredker Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:22 #6
du har som standart to stik på bundkortet
der kan være to enheder til hvert stik
enten cdrom eller harddisk
har du to harddiske på det ene og kun et cd drev kan du sette en harddisk på kablet med cd drevet
er der to cd drev skal du have en controler mere
Avatar billede perj Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:23 #7
Sorry, du skriver ide.
Avatar billede blinkoman Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:23 #8
det er til IDE Harddisk's
Avatar billede blinkoman Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:24 #9
okay jeg har 2 cdrom og 2 harddisks og vil ha en mere
Avatar billede truelz Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:25 #10
Jeg er ked at at anbefale bestemte mærker osv. men jeg kan da godt lige smide et par links.

Promise - 298,- Sådan en har jeg selv, og den kan anbefales. Understøtter RAID
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=74251

Billig... - 199,-
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71822

Plejer også at være udmærket - 229,- Understøtter RAID
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21891

Det skulle vist dække dine behov. Alle controllere giver mulighed for 4 ekstra diske, jeg ved dog ikke om man kan sætte den harddisk man vil botte på til disse kort.
Avatar billede zenze Nybegynder
17. oktober 2004 - 23:03 #11
Hvis du skal have mere end 4 IDE-enheder på computeren, så skal du have en ekstra IDE-controller til en af PCI-portene. Derved får du så mulighed for at installere ialt 8 drev på computeren.