Avatar billede mooncrasher Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:29 Der er 7 kommentarer

Harddisk registreres ikke

Hej eksperter

For lidt over 3 måneder siden brændte min strømforsyning sammen. Først for nylig har jeg så fået købt en ny og bedre strømforsyning (Kingkong NQ-4001). Nu er problemet så, at ligemeget hvad jeg gør, så kan computeren simpelthen ikke finde min hd! Den registrerer fint cd-drevene, og der er da ogse strøm til hd'en.
Jeg har så prøvet at bytte om på IDE-kablerne, men inde i BIOS viser den så bare, at CD-drevene så ryger på Primary Master&Slave, mens der ikke er installeret noget på Secondary. Faktisk har jeg prøvet alle mulige kombinationer (bogstaveligt talt).
Lige efter den første strømforsyning brændte sammen, blev min hd brugt som slave på en andens comp, men den er jumpet tilbage til master, så det burde ikke have gjort en forskel...
Det skal måske også lige tilføjes, at min hd i perioden IKKE er blevet tabt e. lign der kunne forårsage en skade.

Er der noget, jeg har overset? Noget i BIOS evt? Eller dearktiverer nogle hd's, når de ikke har været aktive i et stykke tid?

Jeg skal virkelig bruge nogle svar, for jeg er ved at være desperat!!

//MC
Avatar billede bredker Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:32 #1
har du autodetektet den i bios
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:34 #2
Prøv lige at flytte jumperen til slave og se om det giver en forskel.
Avatar billede anddk Praktikant
17. oktober 2004 - 17:48 #3
Dumt spørgsmål, men du har sat strøm til den fra den nye strømforsyning ikke ??
Avatar billede mooncrasher Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:58 #4
bredker-> jeps
tonnybrandt-> det gør ikke nogen forskel
anddk-> ja. Der er strøm til (den lyser grønt på undersiden)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. oktober 2004 - 18:29 #5
Du har ikke vendt idestikket forkert ?
(på enkelte kabler/kan det faktisk lade sig gøre)
Prøv evt at bruge det andet idekabel for at se om der skulle være en fejl på selve kablet
Avatar billede milter Ekspert
17. oktober 2004 - 19:42 #6
Eller et af benene på HD eller MB er blevet beskadiget/bukket?
Avatar billede mooncrasher Nybegynder
17. oktober 2004 - 20:10 #7
tonnybrandt-> det hele er sat korrekt sammen. Og begge kablerne er prøvet, både til cd-drevene og hd. Så det må næsten være hd'en den er gal med.
milter-> så vidt jeg kan se, nej.