Avatar billede nba1 Nybegynder
08. marts 2001 - 11:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

iis

Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå, hvorfor at response.write linien ikke fungere, mens den alm. html linie fungere.
Jeg bruger iis og har nt 4.0, jeg har prøvet det på en pws og der fungere det fint, så måske er det opsætningen af iis eller måske mangler der nogle servicepacks.

tak på forhånd

response.write \"<input type=\'hidden\'name=\'scan\' value=\'\"&rs(\"scannerfabrikat\")&\"\'>\"
%>
<input type=\"hidden\" name=\"scan\" value=\"<%=rs(\"scannerfabrikat\")%>\">
<%
Avatar billede nba1 Nybegynder
08. marts 2001 - 11:26 #1
det er ikke pga der mangler mellemrum mellem hidden og name
Avatar billede mmp Nybegynder
08. marts 2001 - 11:28 #2
Hvis det virker på pws, så burde det også gøre det på iis - hvordan kalder du IIS op? På 127.0.0.1?
Avatar billede slash Nybegynder
08. marts 2001 - 11:29 #3
mangler du ikke et start <%?
måske du oxo mangler dobbelt \"\" rundt om din rs(\"\"scannerfabrikat\"\")

Avatar billede nute Nybegynder
08. marts 2001 - 11:30 #4
på hvilken måte fungerer det ikke...får du en feilmelding ?

det har ingenting å si med mangel på mellomrom mellom hidden og name

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
08. marts 2001 - 11:31 #5
slash >> man skal ikke ha \"\" rundt kolonnen i recordset\'et...
Avatar billede nba1 Nybegynder
08. marts 2001 - 11:31 #6
Den fejl der kommer hedder:

Microsoft VBScript runtime error \'800a000d\'

Type mismatch

Det er ikke pga <%%> osv for det virker på pws
Avatar billede slash Nybegynder
08. marts 2001 - 11:32 #7
nute >> korrekt... forglemmer (har ikke fået nok kaffe endnu :))

dette virker hos mig:
<%
var =\"test\"
response.write \"<input type=\"\"hidden\"\" name=\"\"scan\"\" value=\'\"&var&\"\'>\"
%>
Avatar billede nute Nybegynder
08. marts 2001 - 11:34 #8
det virker også fint for meg....

hva ligger i din rs(\"scannerfabrikat\") ??
Avatar billede nba1 Nybegynder
08. marts 2001 - 11:36 #9
det mærkelige er at hvis jeg skriver

scanner = rs(\"scannerfabrikat\")
Response.Write scanner

så virker det.
men skriver jeg:
response.write \"<input type=\'hidden\'name=\'scan\' value=\'\"&scanner&\"\'>\"

så virker det ikke.

Avatar billede slash Nybegynder
08. marts 2001 - 11:38 #10
hvad ligger i din rs(\"scannerformat\")?? talværdi, streng oder was?
Avatar billede mmp Nybegynder
08. marts 2001 - 11:40 #11
Du har vel ikke både pws og IIS installeret ligenu?
Avatar billede nba1 Nybegynder
08. marts 2001 - 11:45 #12
der er ikke installeret pws og iis på samme maskine, der er installeret på to forskellige maskiner.
rs(\"scannerformat\") er en tekststreng

Avatar billede nute Nybegynder
08. marts 2001 - 11:47 #13
kan vi få se den koden du bruker....
Avatar billede diktator Nybegynder
08. marts 2001 - 11:48 #14
Avatar billede nba1 Nybegynder
08. marts 2001 - 13:08 #15
Jeg har fundet ud af fejlen nu, jeg opdateret MDAC til version 2.5 og det hjalp.
IIS installere version 1,5 som default, og det kan tilsyneladende give nogle problemer med asp\'en.
Men tak hjælpen alligevel