Avatar billede mose Nybegynder
08. marts 2001 - 11:21 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

TeleDK ADSL deling ...???

Min PC er tilsluttet en Laptop via et almindeligt netkort.

På min PC er jeg tilsluttet internettet via et ATM-kort og en TeleDK ADSL forbindelse (Siemens Xpress Link Modem).

Mit spørgsmål er så om jeg kan dele min internetforbindelse så jeg kan komme på nettet fra Laptopen ???

Hvis dette kan lade sig gøre... Hvordan ?

Takker!
Avatar billede kf Nybegynder
08. marts 2001 - 11:25 #1
Du kan bruge et program der hedder \"Sygate\". Du kan finde det på: www.tucows.dk
Avatar billede wisen Nybegynder
08. marts 2001 - 11:26 #2
Ja, det kan godt lade sig gøre. Det burde kun være et spørgsmål om netværksindstillinger.
Avatar billede mmp Nybegynder
08. marts 2001 - 11:26 #3
Det kan du sagtens. Du kan enten oprette et lokalt netværk, hvor den ene maskine er server og den anden klient, hvis du vil have begge til at være på nettet samtidigt. Hvis du kun vil køre med een ad gang kan du købe en switchbox til din netforbindelse og sætte de to maskiner på den og så hen til modemet - så switcher du bare.
Avatar billede kf Nybegynder
08. marts 2001 - 11:26 #4
Jep
Avatar billede avt Nybegynder
08. marts 2001 - 11:27 #5
windows 98, windows me, win2000 kan da sagtens dele en internet forbindelse.... uden behov for et tredjeparts program... har da f.eks bare tildelt min stationære en fast ip-adresse
Avatar billede avt Nybegynder
08. marts 2001 - 11:28 #6
men det kræver netkort i begge maskiner og en hub/switch eller et krydset kabel
Avatar billede kf Nybegynder
08. marts 2001 - 11:28 #7
Jeg sunes sku aldrig at jeg kan få Windows\'s indbygge \"deling af internetforbindelse\" til at virke
Avatar billede wisen Nybegynder
08. marts 2001 - 11:28 #8
.. På dit netkort i PC\'en skal du i TCP/IP indstillingerne sætte din ip til f.eks. 168.192.0.1 og laptoppens til f.eks. 168.192.0.2 begge med en undernetmaske på f.eks. 255.255.255.0. Så burde den faktisk kunne finde ud af, at bruge det andet netkort til at finde andre ip-adresser...
Avatar billede avt Nybegynder
08. marts 2001 - 11:30 #9
kf-> læs wisen´s svar
Avatar billede kf Nybegynder
08. marts 2001 - 11:31 #10
Det har jeg prøvet tusind gange, men det virker aldrig.
Sygate derimod har altid virket
Avatar billede wisen Nybegynder
08. marts 2001 - 11:32 #11
Det kunne være jeg lige skulle ligge et svar ind :)
Avatar billede avt Nybegynder
08. marts 2001 - 11:33 #12
Kf-> skal ikke udtale mig om din situation .... men sygate programmet gør præcis det samme som mig og wisen omtaler
Avatar billede kf Nybegynder
08. marts 2001 - 11:37 #13
Okey
Avatar billede cvsac Nybegynder
08. marts 2001 - 11:46 #14
der findes et halvt ton af programmer som kan dele inet forbindelser bla Sygate, ISHARE og den inbyggede i windows ME+SE prøv og se på tucows.dk for andre alternativer
Avatar billede cvsac Nybegynder
08. marts 2001 - 11:47 #15
fåååååååååååårk der var 2 svar da jeg svarede :) mennn nææ nej om jeg kunne trykke på send :((
Avatar billede avt Nybegynder
08. marts 2001 - 11:56 #16
oO(fatter ikke at folk syntes det er så svært at sætte et netværk ordentligt op) - man behøver ikke tredjepartsprogrammer medmindre man bruger windows 3.11 eller os/2
Avatar billede snowball Novice
08. marts 2001 - 12:46 #17
avt: Og jeg fatter ikke at folk ikke gider og bruge lidt tid på at kigge de gamle spørgsmål igennem. Dette spørgsmål har været stillet mindst 25 gange før og det er næsten det samme svar der kommer hver gang !

Snowball
Avatar billede avt Nybegynder
08. marts 2001 - 12:48 #18
--->Snowball

Fuldstændig enig
Avatar billede a2b Nybegynder
08. marts 2001 - 18:49 #19
husk at du skal have et netværkskort i serveren også hvis du vælger den løsning, atm-kortet er et opkaldskort.