Avatar billede deathblow Nybegynder
16. oktober 2004 - 23:18 Der er 6 kommentarer

NETGEAR MR814v2 - Hvordan åbner man UDP porte?

Hejsa, jeg har lige fået mig en ny NETGEAR Mr814v2 router, og synes ikke umiddelbart jeg kan åbne for UDP porte?

Ved min gamle Linksys router havde jeg mulighed for selv at vælge om jeg ville åbne TCP, eller UDP, men denne router giver mig slet ikke noget valg.

Jeg har søgt efter "Port forwarding" på nettet, og fundet diverse guides til at åbne porte ved forskellige routers. Ved langt de fleste guides er der sat billeder ind, hvor jeg kan se man har mulighed for at vælge hvorvidt man vil åbne for TCP, eller UDP porte, men ved guiden til min router, er der ikke vist nogen muligheder for selv at vælge.

Jeg har installeret et program hvor jeg skulle åbne for nogen porte, og der var også en "test" knap, jeg har prøvet at trykke på. Ifølge den har jeg åbnet for TCP portene, men ikke UDP portene.

Er det ikke muligt at åbne for begge type porte med denne router, kan det virkelig passe?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. oktober 2004 - 00:20 #1
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. oktober 2004 - 00:51 #2
Ja, har været inde på begge de sider, og som du også kan se, så står der intet om UDP eller TCP :/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. oktober 2004 - 00:57 #3
Så har jeg desværre ikke mere..

Jeg er hoppet ud af dette spm (abonnerer ikke længere på det = ingen mails)..
Hvis du/I har en vigtig besked til mig, skriv en henvisning her: http://www.eksperten.dk/spm/501654
Avatar billede benneharli Juniormester
17. oktober 2004 - 01:03 #4
Hmmm.... det eneste jeg kan se er at du kan lukke for udp porte. Det er under "Block services"

Hvad skal du bruge det til? Hvis det er som server kan du jo bare lægge den i DMZ'en

/Benjamin
Avatar billede ibmrbp Nybegynder
15. juli 2005 - 21:32 #5
Man kan kun åbne en netgear router på port niveau. og ikke på protokoller som tcp og udp. man åbner begger protokoller på samme tid. og er ikke særligt sikkert.
Avatar billede deathblow Nybegynder
27. april 2012 - 14:29 #6
Sorry for bump af gammelt indlæg. Er i venlige at lægge et svar begge to så jeg kan dele point mellem jer.

Jeg har lavet denne kommentar som svar i tilfælde af ingen af jer får e-mail notice ved ny post og derfor ikke opdager dette. Så kan jeg lukke topic selv uden at skulle bumpe igen når der er gået lidt tid hvis ingen af jer har svaret.