Avatar billede mancap Nybegynder
08. marts 2001 - 11:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Variabel med Binary data til PictureBox object.

Okay... nu har det efterhånden irriteret mig længe nok :-) hehe

Jeg trækker nogle billeder ud af min database. Og de billeder vil jeg gerne have skal kunne vises på en PictureBox.
Jeg forsøgte med sådan noget som

Picture1.Picture = RS.Fields(\"imgPicture\")
..men det må man ikke.
Mit spørgsmål er, hvordan i hede hule... kan jeg smide en variabel med binær data over på et PictureBox objekt, og få det vist som billede?

Spørg endelig hvis der er noget der er uklart :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. marts 2001 - 11:23 #1
Det kan du ikke ...
.Picture propertien er en Long værdi der angiver hvor i hukommelsen et billede er loaded. Af hvad jeg kan tænke mig til er du nødt til at gemme dataene i en midlertidig fil, som du loader vha. .Picture = LoadPicture(\"tempfil.xxx\")
Avatar billede mancap Nybegynder
08. marts 2001 - 13:40 #2
Ja I know... Og jeg har også brugt metoden med en gemme dataen i en temporary file, men det virker bare lidt som en taber-løsning, ik? hehe

Venter lige og ser om der skulle komme andre løsningsforslag.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. marts 2001 - 13:42 #3
*gg* tjoo ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. april 2001 - 13:24 #4
ehm ... hvorfor afviser du mit svar når der ikke var kommet andre bedre forslag ? jeg kom da med et brugbart forslag ...
Avatar billede mancap Nybegynder
18. august 2004 - 14:06 #5
slut.