Avatar billede priestie Nybegynder
16. oktober 2004 - 21:35 Der er 6 kommentarer

Harddisk pludselig mærkeligt formateret, og data ubrugelige

Jeg har lige købt mig en Seagate Barracuda 200GB, og det kørte fint i et par dage, men da jeg kom hjem fra arbejde, var der en fejlmedd. på skærmen, og PC'eren genstartede. Derefter kunne den ikke boote. Jeg bootede på den gamle HD, og kunne nu konstatere at den nye harddisk nu ikke indeholder de mapper og filer den plejer. Der er et hav af mapper, der hedder mærkelige ting, og er dateret til alt lige fra 1900 hvidkål, til engang i år 2300.

Der er ydermere sket det at jeg har haft PC'en genstartet, hvorved windows har kørt scandisk, fjernet alle mapper og lagt en masse filer i mappen "FOUND 000".

Data på HD fylder det samme som de gjorde føre det hele gik galt, så jeg har et spimkelt håb om at jeg kan redde mine data.

Er der nogen der kan hjælpe, da jeg frygtelig gerne vil have mine data igen!!
Avatar billede frostware Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:06 #1
prøv  at søge på google efter easy recovery. Den kan nogen gange redde data ud.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. oktober 2004 - 13:11 #2
gå på www.recover98.com hent demo versionen af filerecovery pro. installer denne på din gamle harddisk, så kan du se hvad der kan reddes.
Avatar billede priestie Nybegynder
17. oktober 2004 - 21:39 #3
Det er alt sammen værktøjer til at genfinde slettede filer eller data fra formaterede drev. Det er ikke lige det jeg skal bruge.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. oktober 2004 - 23:05 #4
priestie>> Jo det er netop det du skal bruge, så kan du tage en backup og redde dine data. Har selv oplevet noget ligende i denne uge og løsningen blev en reinstall af maskinen (harddisken fejlede ikke noget)

Desuden vil jeg hvis jeg var dig, scanne min harddisk for fejl, dette vil jeg gøre med software fra hardware producenten.

RAM ville jeg også scanne for fejl, da dårlig RAM kan få windows til at gøre underlige ting, også med harddiske!

Scanner værktøjer til begge dele finder du her: www.ultimatebootcd.com
Avatar billede anderskristensen Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:32 #5
Jeg har næsten samme problem.
Jeg har også lige fornylig købt en Seagate Barracuda (7200.7 såvidt jeg husker) 200 gb hdd.
Efter nogle dage, mistede den partitioneringen. Efterfølgende har jeg så lavet en ny partitionering. Men igen mister den på en eller anden måde formateringen.
Dette har resulteret af at jeg gentagne gange har mistet mine data, som lå på disken.
jeg har så med et data gendannelsesprogram, gendannet de data der lå på disken.

Men det er da lidt irriterende at gøre det, hver gang man skal bruge sine 200 gb data fra sin harddisk. Så enten må det være en fejl fra producentens side, eller også er det os som laver fejl.
Da jeg ikke tror det er den sidste mulighed, har jeg fornyligt sendt min hdd tilbage til forhandleren, og venter på at se hvad de vil gøre ved det.
Men hvis du engang er så heldig at få svar på dit problem, må du gerne informere mig om det også.
Anders / akr@mail.tele.dk
Avatar billede priestie Nybegynder
18. oktober 2004 - 13:55 #6
james t dk>> Når jeg bruger et recovery program kan jeg ikke se mine data som de var før det hele gik galt. Det eneste jeg ser er en masse mapper og filer der hedder mystiske ting. Datoangivelsen er også mærkeligt formateret, med komma i datoen. Meget mystisk! At lave backup af disse mystiske filer, vil ikke give mig mine data tilbage.
Måske det er FAT'en det er galt med?

Uanset hvad har jeg nok fucket det hele op ved at lade windows køre scandisk.