Avatar billede maxfli Nybegynder
16. oktober 2004 - 18:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MsgBox. Er det rigtigt?

Hej experter.
Jeg har et lille problem med mine msgboxes.
Jeg har lavet denne artikel:
http://www.eksperten.dk/artikler/471
men alle mine msgboxes.....er de rigtigt skrevet???
Jeg ved kun at den kommer med en fejlmelding i Visual Basic 6 Standart
Avatar billede dmcn Praktikant
16. oktober 2004 - 18:36 #1
Har du tænkt dig at uddele point i dette spørgsmål, eller tager du dem selv - igen?
Avatar billede maxfli Nybegynder
16. oktober 2004 - 18:37 #2
selvfølgelig uddeler jeg da pointsne denne gang.
Avatar billede dmcn Praktikant
16. oktober 2004 - 18:49 #3
Godt så - desuden kan jeg anbefale dig at læse www.exp.dk/regler.phtml, specielt den sektion omkring hvor mange brugere man må have (hint: én, ikke to, tre eller 17).
Avatar billede maxfli Nybegynder
16. oktober 2004 - 18:51 #4
jeg har en bruger. min far har en bruger. min mor har en bruger. min bror har en bruger, men det er kun min der stadig "lever" :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. oktober 2004 - 19:30 #5
<ole>

Din 'mor', 'far' eller din 'bror' fik i http://www.eksperten.dk/spm/550894 svar på, hvordan en MsgBox-funktion skrives  *host-host*

Med mindre den VB6 Enterprise version, dit 'familiemedlem' har, er en piratkopi, kan du jo læse i VB-dokumentationen om, hvordan man kalder en funktion i VB. Hvis I ikke er så gode venner i familien, at du kan låne CD'en, kan dokumentationen også findes på nettet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede sjh Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:15 #6
hmm du kan jo give mig 2.50 point så jeg kan se din artikel.. :P
Avatar billede sjh Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:51 #7
Man kan jo gøre det på 2 måder..

MsgBox ("noget") -> Det er måske ikke en fejl i vb6.. men jeg mener at vb5 brokker sig hvis der ikke står = før MsgBox("noget") ellers skriver man bare MsgBox "noget" uden ()

Skulle du ikke fortælle at MsgBox kan returner en vadi ??
fx.

Dim Msg As VbMsgBoxResult

  Msg = MsgBox("Skal ændringerne gemmes ?", vbExclamation + vbYesNoCancel, "Gem")

  Select Case Msg
        Case vbYes
          '... kode
        Case vbNo
          '... kode
        Case vbCancel
        '... kode
  End Select

+ Select Case .. For...Next .. Do...Loop som du skriver i toppen ?? det kan jeg ikke lige se at du har brugt i din artikel..