Avatar billede jronnow Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:52 Der er 38 kommentarer

Hvor kan bestemte sider ikke benyttes

Hej

Jeg oplever eksempelvis ikke at kunne benytte www.tips.dk eller www.krak.dk. Andre sider fungere fint. Problemet opstår uanset om jeg benytter IE eller Opera browsere. Jeg har prøvet at køre ad aware og spy bot, men oplever fortsat problemet. Ligeledes har jeg prøvet at deaktivere firewall, men nej.....

Nogle forslag???
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2004 - 16:57 #1
Har du java installeret?
Hvad mener du med at du ikke kan benytte dem?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2004 - 17:01 #2
Du kan finde java her http://www.java.com/en/index.jsp, klik på download now øverst til højre.
Avatar billede jronnow Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:07 #3
Det tager laaang tid og så viser siden "siden kan ikke vises" (som hvis man havde indtastet en forkert adresse.

Kan det være manglende Java som er begrænsningen?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2004 - 17:12 #4
Det kan det godt men hvis du går ind på det link jeg gav dig, vil du kunne se om du har det eller ej. Men du kunne starte med at tømme din internet cache og se om det er det, jeg kan lige finde en side med java så kan du prøve den inden du begynder at installere noget :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2004 - 17:14 #5
Her er en java applet http://www.anfyteam.com/panjava.html den bør du ikke kunne se hvis det er det.
Avatar billede jronnow Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:15 #6
Jeg tog chancen og begyndte at installere (pågår lige nu)..
Avatar billede jronnow Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:18 #7
Hmmm... den side kan jeg fint tilgå, men Tips og Krak virker fortsat ikke.
Avatar billede jronnow Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:26 #8
Hvor lang tid tager det at foretage denne automatiske installation? Der står blot checking configuration
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2004 - 17:50 #9
Et lille stykke tid, 5 minutter måske, så den skulel gerne være færdig nu.
Avatar billede jronnow Nybegynder
16. oktober 2004 - 18:32 #10
Både ved manuel og automatisk installation timer ud. Havde en kort overgang mistænkt mit trådløse netværk, men ej heller med kabler lykkes det...
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2004 - 19:24 #11
Det lyder underligt, jeg installerede det faktisk fra samme link tidligere i dag uden problemer.

Har du prøvet at tømme din cache?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 19:34 #12
Prøvede du mit sidste forslag?
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 19:43 #13
Ja - jeg har prøvet at trykke "slett filer". Desværre er problemet der fortsat
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 19:50 #14
Prøv lige denne http://193.109.56.109/ det er det samme som krak.dk
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 19:54 #15
Nej - heller ikke denne IP adresse vil lykkes. Står i meget lang tid og skriver: Åbner siden http://193.109.56.109/
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 19:56 #16
Har du sat nogle blokeringer op i IE? Og hvordan er dit sikkerhedsniveau sat?
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 19:58 #17
Det står til "mellem"
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 19:59 #18
Ja det skulle være fint - hvem er din internetudbyder?
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 19:59 #19
Har lige prøvet at ændre det til "lav", men nej...
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:00 #20
Jeg benytter SONOFON internet
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:01 #21
Hvor ser jeg om der er sat blokeringer op?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 20:04 #22
I intetnet indstillinger under fanen Sikkerhed, der kan du markere det røde stop skilt og klikke på websteder og se om der skulle være noger (men det er der garanteret ikke)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 20:06 #23
Det ser ikke ud til at sonofon har en proxy server men vi kan da prøve om du kan bruge Tiscalis, gør følgende:
Funktioner - Internetindstillinger , fanen forbindelser, knappen Lan-indstillinger, sæt hak i Brug proxyserver - adresse: proxy.tiscali.dk port 8080

Se om det kan lade sig gøre.
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:08 #24
Du har ret - ingen blokeringer af hverken krak eller tips
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 20:08 #25
Og så lige, har du sat DNS serverne rigtigt?
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:13 #26
Jeg får følgende besked - også er jeg ellers blokeret for alt ;-)

The requested URL could not be retrieved

--------------------------------------------------------------------------------

While trying to retrieve the URL: http://www.krak.dk/

The following error was encountered:

Access Denied.
Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect.

Your cache administrator is support@wol.dk.

--------------------------------------------------------------------------------
Generated Mon, 18 Oct 2004 18:10:56 GMT by proxy000.tiscali.dk (Squid/2.4.STABLE6)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 20:16 #27
Så bare pil det af igen, det må man åbenbart kun hvis man har Tiscali som udbyder.
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:17 #28
DNS - hvordan er det nu lige man tjekker det???
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 20:21 #29
Funktioner - Internetindstillinger , fanen forbindelser hvad har du her?
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:24 #30
Der har jeg et vindue, hvor der står SONOFON internet (standard) og så er "ring aldrig til en forbindelse" markeret.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 20:26 #31
Hvis du markerer sonofon kan du så finde nogle egenskaber på den?

Til orientering - da det er dig der har stillet spørgsmålet behøver du ikke at "svare" du kan bare "kommentere" :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 20:27 #32
Adresserne skulle gerne ligne dem her et stykke nede på siden:
http://foged.net/sites/sonofon-internet/win2000/win2000.html
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 20:29 #33
Jeg er tilbage om en halv times tid.
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 20:49 #34
Den stod til "Hent DNS automatisk". Jeg ændrede til "brug følgende DNS adresser" og indtastede adresserne du fandt til mig, men desværre er der fortsat problemer med både KRAK og TIPS.

Sorry mht. "svar" og "kommentar" - jeg er nybegynder her, men mange tak for tippet.
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 21:05 #35
Jeg har ikke flere gode ideer lige nu, jeg tror nemlig ikke det ville hjælpe at geninstallere IE når det kun er et par steder den er gal.

Med hensyn til ny, så velkommen til E :-)

Jeg vender tilbage hvis jeg får en god ide.
Avatar billede jronnow Nybegynder
18. oktober 2004 - 21:10 #36
Ok - Tak for indsatsen indtil videre.

Nb: Jeg har faktisk forsøgt at geninstallere IE, men jeg får en fejl med at en installation er igang og den skal afsluttes først ved en genstart. Det hjælper imidlertid ikke - samme fejl opstår igen. Jo - problemer er der nok af ;-)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2004 - 21:39 #37
Hmm jeg har lige et longshot mere, i dit windows bibliotek, find mappen system32\drivers\etc, der ligger en fil som hedder hosts , ikke noget til sidst, åbn den med notesblok og se om der står noget med krak eller tips i.
Avatar billede jakekbh Nybegynder
19. februar 2005 - 16:24 #38
Hej - jeg har haft det samme problem. Med krak.dk, sundhed.dk og sas.dk. Men jeg har tiscali som internetudbyder, og jeg fulgte rådet fra Bertie med proxy server. Og nu virker det !!

Hvad er egentlig forklaringen / teknikken bag det med proxyserver?