Avatar billede spindoktoren Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:08 Der er 8 kommentarer

Simpel men frustrerende file form!

Jeg har nu ledt i enormt lang tid efter en meget lille kode, der simpelt nok siger "gem fil, der" efter man har klikket ok i en file-form.. Simpelt, men uhyre irriterende... !
Avatar billede roenving Novice
16. oktober 2004 - 15:14 #1
Hvad mener du ?-)

Skal du trykke på en knap og så skal der komme tekst frem, eller skal formen submittes eller ...
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:22 #2
:) nejnej.. jeg vil bare gerne vide hvilken kode man skal smide in i formen, for at gemme en fil, man brugeren har valgt, i en bestemt pladsering...
Avatar billede roenving Novice
16. oktober 2004 - 15:28 #3
Hvis du snakker om at gemme filen på brugerens computer skal man igennem et activeX-objekt, og brugeren vil selvfølgelig blive bedt om at tage stilling til om han vil tillade noget meget farligt (medmindre selvfølgelig han har fjernet enhver beskyttelse af sin computer !-)

-- hvis du snakker om at gemme filen på din server er det et helt andet spørgsmål, grundlæggende er det bare at indsætte en submit-knap i din form ...
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:32 #4
Det er en fil på serveren... ok .. submit-knap så .. hvad er et eksempel på en kode der?...
Avatar billede roenving Novice
16. oktober 2004 - 15:39 #5
<form action="serverScript.asp" method="post">
<input type="file">
<input type="submit">
</form>
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:52 #6
jaa .. men hvordan får man gemt filen? ..
Avatar billede roenving Novice
16. oktober 2004 - 15:55 #7
Ved at dit serscript tager fat i filen og gemmer den !-)
Avatar billede spindoktoren Nybegynder
16. oktober 2004 - 15:55 #8
ok .. nevermind .. smid et svar ..