Avatar billede triax Nybegynder
16. oktober 2004 - 14:05 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke starte Windows op !

Har lige købt nyt Bundkort (Asus P5P800, i865PE, Sokkel 775 DDR3200) og ny  CPU (Pentium4 Prescott 520, 2.8GHz, S775 BOX). Jeg samler det hele og finder ud af, at min strømforsyning kun har et 20 pin stik og Bundkortet understøtter 24 pins, men efter nærmere læsning af Manual finder jeg ud af at den godt kan bruge 20 pins hvis bare den kan få Ampere nok.

Jeg samler det hele og starter computeren op, smider XP cd'en i som den fint booter fra og begynder så installationen af Windows XP. Efter at have formateret og lagt XP filer ind på harddisken, vil computeren boote som sædvanlig, og så står der at den mangler en NTLDR(ik helt sikker på om det er stavet HELT rigtigt) fil. Nå tænker jeg og rebooter så lige. Der sker så ikke rigtig noget. Så prøver jeg at boote fra XP cd'en igen og formatere på ny. Efter denne proces vil computeren ikke længere gå ind i BIOS eller komme videre fra Postscreen (el. hvor Intel mærket er) til Windows.

Jeg prøvede så at putte en Master harddisk i fra en anden computer med WinXP på. Og nu vil computeren gerne gå ind i BIOS men rebooter efter postscreen, og det bliver den ellers bare ved med.

Inde i BIOS viser den 65-66 Censius ved CPU kan det være pga for varm CPU ?

Håber der er en der har en god idé.

Bruder alm. IDE harddiske 120 GB og den anden Master HD er på 10 GB, begge 2 MaxTor.

Ati Radeon Graffik kort (kan ikke lige huske nummeret) men det virker fint i andre computere så tror ikke det kan være noget med det at gøre.
16. oktober 2004 - 14:34 #1
Har du prøvet at nulstille din bios?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2004 - 17:15 #2
alt det du ikke skal bruge skal ud af maskinen, den ekstra harddisk, net kort og alt der ikke er nødvendigt for at installere maskinen.

Maskinen viser muligvis kun POST info når den har været slukket.

Kontroller at CMOS reset jumperen på motherboardet står i den rigtige position (se din manual) nogle ASUS boards, leveres med denne jumper sat til CMOS reset og dette er forkert.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:03 #3
det har intet med de diverse ting i maskinen at gøre.

havde selv PRÆCIST samme problem da jeg havde købt mit ASUS P4B og P4 2.4 Northwood.

lægger xp fint ind, restart, smask, så mangler ntldr. :(

det eneste med at jeg måtte lægge en halv 98 in, opgradere til 2000. som så fint startede op.

siden har jeg så lagt den xp ind, og der virkede det fint.

Så kan ikke helt forklare dig hvad du skal gøre, men det tog mig 9 timer at få lagt en windows ind der kunne boote, var ved at smide 8500 ud af vinduet. :(

Men ved at min xp går ned, og mangler ntldr, hvis jeg f.eks. overclocker maskinen eller noget. :(

Så prøv dig frem, og vær sikker på at ALT står som standard i bios.

Det er det eneste råd jeg lige pt kan give dig. :(
Avatar billede mickk Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:06 #4
Tror også jeg (mig som skrev indlægget som triax bruger !) må ty til win98 install og  så videre derfra :|
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:08 #5
sad lige og tænke på at du skal gå alle dine kort, ledninger osv igennem.

ved nogle gange kan grafikkortet godt gå ind og lave den slags problemer. :(
Avatar billede pilfinger Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:08 #6
Hvis du kan komme ind i prombten så skal du skrive fix mbr Husk at have din xp disk i så vil den forsøge at rep din master boot record det er den den ikke kan finde når den kommer med den fejl der hedder NTLDR mangler....
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:12 #7
burde den ikke hedde fdisk /mbr ? eller er fix noget "nyt" i 2000/xp?
Avatar billede mickk Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:19 #8
Hmm meget underligt, nu satte jeg som et sidste forsøg, min 10 gb harddisk i som master og prøvede at boote min XP cd så jeg kunne installere XP på denne 10 gb harddisk og nu er den sq kommet igennem nåle øjet og er ved at installere XP ! Ved sq ik lige hvad der sker for den computer, men det ser ud til at virke nu =)
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:20 #9
var ude for det samme, derfor jeg kører på min 16.8GB nu. *G*

har lige prøvet at smide 2000 ind på en af de store, og den påstår at disken enten er uformateret eller beskadiget. :(

Så kører på den lille igen, ikke særligt fedt.

Men håber det lykkes for dig. ;)
Avatar billede mickk Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:26 #10
Håber da jeg kan installere Windows på den store HD efter det her
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:26 #11
du kan prøve, kan intet love, nogle gange er en computer, bare et TAK for skummel. :(
Avatar billede mickk Nybegynder
16. oktober 2004 - 21:33 #12
Min 120 GB HD er en Samsung model og 10 GB HD'en er en Maxtor. Jeg har nu prøvet at sætte 10 GB som Master med XP på DET VIRKER ! Så har jeg prøvet at sætte 120 Samsung i som Slave og også som Cable Select og nu fryser den så bare i postscreen igen. Men hvis jeg kun bruger 10 GB Master HD og evt. en anden Maxtor harddisk så går den fint ind i XP uden problemer. Hvordan kan det være ?

120 GB Samsung fungere uden problemer i min anden computer som slave.
Avatar billede mickk Nybegynder
17. oktober 2004 - 15:32 #13
Kan der være Boot Sector virus eller andre vira på den ? Og hvordan cleaner man en HD TOTALT ?
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:48 #14
muligvis er ikke sikker.

cleaner den totalt, altså en total ren formatering?
Avatar billede mickk Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:38 #15
Ja der står at den bliver brugt nogle af 60 mb, men Harddisken er helt tom. Kan jo være et eller andet underligt. Norton 2004 kunne ikke finde noget !
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:00 #16
det bedste vil nok værre at lave en format c: (eller hvad dit drev nu hedder)

uden /q, da /q bare overskriver toc'en.
Avatar billede triax Nybegynder
17. juni 2006 - 10:04 #17
lukket
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. juni 2006 - 11:04 #18
aldrig nogen respons og lukker så selv, efter 2 års stilhed.