Avatar billede mrjh Novice
16. oktober 2004 - 10:27 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Forskelligt Faktura layout

Hej eksperter
Jeg er forholdsvis uerfaren i brugen af C5. Jeg er igang med at fakturere via projektmodulet, men kan ikke få faktura layoutet til at funke på ProFaktura. Når jeg importere layout i debitor, opdateres kun OrdFaktura til aktionen C5Faktura, men kun de fakturaer jeg har opdateret via ordre eller debitormodul får det ønskede layout ? Jeg har prøvet med aktionslister på debitoren o.m.a. men det funker ikke. Jeg håbede at jeg så bare kunne fakturere via ordremodulet med angivelse af projektnr., men denne kobling eksisterer tilsyneladende ikke.
Håber på hjælp da jeg snart bliver vanvittig.
Vh John
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2004 - 11:35 #1
Desværre, projektmodulet kan ikke benytte c5faktura, hvilket hænger sammen med at projekt kaldes fra og benytter andre kartoteker. Der er ikke lavet nogen projektfaktura sammen med de øvrige rapporter (da de primært er lavet til "light" kunder, så der er ikke anden vej end at lave sin egen projektfaktura (eller få den lavet af en konsulent) eller benytte standarden som ikke er meget bevendt.
Avatar billede mrjh Novice
16. oktober 2004 - 17:19 #2
Det er da mildest talt elendigt. Det betyder jo at man skal dobbeltregistrere ved først at lave fakturaen i et modul og derefter lave en indtægtsbogføring på projektet. Nå men havd så med koblingen fra ordre/debitor til projekt ? Kan det virkelig passe at man heller ikke kan gå den vej ?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2004 - 18:14 #3
Nej, man skal fakturere i projekt (med mindre man ønsker eks. at fakturere i Excel eller andet og bogføre i kassekladden - så kan man postere indtægten på et projekt (men så går man helt på tværs af ideen).

Men forsøg selv at rette i den, det gør du ved at starte c5w32c.exe, gå til generelt-tilpasning-udviklingsmenu og vælg rep-ret. Her kan du også se hvordan c5faktura ser ud (og dermed kopiere noget af layoutet til profaktura).

Ved at trykke F1 får du en oversigt over de forskellige funktionstaster. God fornøjelse.
Avatar billede kurth Nybegynder
16. oktober 2004 - 18:53 #4
Den letteste måde at flytte en faktura fra ordre til projekt er, at eksportere din ordrefaktura ud på harddisken. Den vil danne 2 filer en faktura.rep og en faktura.rqt. Hvis du åbner disse 2 filer i en teksteditor skal du bruge funktionen søg/erstat og søge efter teksten OrdKartArkiv og erstatte den med teksten ProKartArkiv. Når du har erstatte disse tekster, skal du huske at ændre (.rep = Report - linie 4, / .rqt Name - linie 6).
Når dette er gjort, importerer du rapporten igen og vupti - nu har du en projektfaktura.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2004 - 20:13 #5
Det er ikke nok. For det første skal ordliniearkiv også erstattes med proliniearkiv, men der er altså også forskel på en ordre- og en projektfaktura (bl.a. skal macrobiblioteket parametreprojekt kaldes) og det er 2 forskellige faktureringskørsler.
Avatar billede mrjh Novice
16. oktober 2004 - 21:36 #6
Desværre har jeg ikke licens til at bruge udviklingsværktøjet, så jeg må jo bare leve med en dobbeltregistrering. Man Tak for hjælpen.
Avatar billede mrjh Novice
16. oktober 2004 - 21:36 #7
Desværre har jeg ikke licens til at bruge udviklingsværktøjet, så jeg må jo bare leve med en dobbeltregistrering. Man Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2004 - 21:38 #8
du behøver ikke licens til udvikling. Du kan godt lave rapporttilretninger (5 stk) uden udviklingskode. Så prøv bare!
Avatar billede kajebbe Nybegynder
18. oktober 2004 - 11:53 #9
Du kan kun fakturere fra Projektmodulet når du anvender projek.
Vi har en projekt faktura der er lige klar til brug, giv mig din email, og jeg vil sende den til dig.
Mvh.
Kaj E. Jensen
Avatar billede mrjh Novice
18. oktober 2004 - 17:23 #10
Ja tak, den kan sendes til john.lene@get2net.dk :O)