Avatar billede -and1- Nybegynder
16. oktober 2004 - 00:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Store netværksproblemer i WinXp pro

Hejsa,
Jeg har nu siddet et par dage og rodet med netværk mellem min stationære computer og min bærbare computer. Efter jeg har formateret den stationære, er der bare ingen ting der fungerer mere og er ved at blive godt fustreret.

Netværket skal virke på den måde (og har virket på den måde), at når man vil ind på computeren kommer en boks frem hvor man skal angive bruger navn og password, hvorefter der gives adgang til de delte mapper. Eks kan bruger navnet være And og password hej, dette skal intatstet for i det hele taget at komme ind på maskinen.

Jeg har slået enkelt fildeling fra, og har oprettet en ny bruger, altså den der skal benyttes til at logge ind med, fra computere "udefra". Jeg har så delt en mappe, og givet adgang til den oprettede bruger.
Det samme som kan gøres med en gæstekonto med password.

Jeg har sat det hele nøjagtigt op som tidligere inden formateringen, og kørt netværks guiden osv. alt det praktiske er klaret.

Når jeg så vil ind på computeren for jeg logonfejl, i starten forskellige typer, men nu får jeg konsekvens hver gang Logonfejl: begrænsninger på brugerkontoen. Mulige årsager: Tomme adgangskoder er ikke tilladte, logontidsrummet er begrænset eller der indføet en begrænsningspolitik.

Og det er konsekvens den kommer med den meddelse.

Jeg har så læst og kigget snart i sammelagt 8-9 timer uden held :(
Har læst noget om gpedit.msc, men når jeg skiver det i kør, findes det tilsyneladende ikke.

Er desuden ret sikker på problemet kunne løses under noget lignede: Start -> programmer -> administration (ligger også i kontrolpanel) -> Lokal sikkerhedspolitik -> lokale politikker

Men til min store overraskelse finder jeg ud at, der ikke er noget under administration der hedder lokal sikkerhedspolitik???

Jeg kan computeradministration, Datakilder (ODBC), Komponenttjenester, Logbog, Tjenester og Ydeevne..

Håber virkelig i kan hjælp, for det her er et problem der går mig på nerverne, specilt fordi det har virket perfekt inden jeg formaterede den stationære :(

PS. Kører med SP2 lige nu, og alt hvad der hedder Firewall osv er DEaktiveret og langt væk. Vil bare have det til at køre.

Kan henvise tilfølgende hvilket også beskriver mit problem lidt mindre deltajeret, har dog også prøvet dette men uden held http://eksperten.dk/spm/534343

Håber virkelig en af jer har det rigtige svar til mig

Mvh Andreas
Avatar billede plx Nybegynder
16. oktober 2004 - 04:34 #1
Prøv lige at undersøge "Tomme adgangskoder er ikke tilladte" nærmere. Det du oplever kan forekomme, hvis du på begge pcere er logget ind under samme navn, og der ikke er sat password på denne konto.
Avatar billede plx Nybegynder
16. oktober 2004 - 04:37 #2
Måske formuleret forkert. Hvis du på klienten er logget ind under navnX uden password, og samme konto eksisterer på serveren, vil du få beskeden.
Avatar billede -and1- Nybegynder
16. oktober 2004 - 10:13 #3
hmm Jeg prøver at sætte password på min administrator engang, men det er dog 2 forskellige navne.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. oktober 2004 - 10:18 #4
plx 16/10-2004 04:37:09: ikke korrekt! så ville han tværtimod slippe lige igennem.
Avatar billede -and1- Nybegynder
16. oktober 2004 - 10:38 #5
Syns nu plx burde smide et svar, da dette lige netop har virket. Har en forskellig administrator på hver computer, med hver sit password. Derudover har jeg nu en bruger på den bærbare og en bruger på den stationære, igen med hver deres password (og forskelligt navn).
Når jeg så ska fra den ene computer til den anden, kommer der en boks op hvor der skal indtastes det oprettede brugernavn og password, da der ellers ikke er adgang.
Og gæstekontoen er IKKE aktiveret :)

Tusind tak for hjælpen, du er dagens helt.

Smid et svar
Avatar billede riversen Nybegynder
16. oktober 2004 - 10:42 #6
det han skrev er nu alligevel ikke helt korrekt. Men selvfølgelig virker det, når du indtaster det oprettede brugernavn/kode ;-)
Avatar billede plx Nybegynder
16. oktober 2004 - 11:09 #7
riversen, Windows XP er født med en policy (kan dog deaktivers), som gør man ikke kan forbinde til computeren over netværk med blankt password.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. oktober 2004 - 12:14 #9
ja, må jo nok gi' mig. Havde jeg fuldstændig og aldeles glemt...my bad
Avatar billede plx Nybegynder
16. oktober 2004 - 19:02 #10
svar smidt