Avatar billede msc_cph Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC booter ikke

Jeg sidder med et kæmpe problem (synes jeg). Min PC vil lige pludselig ikke boote. Det kom af en BlueScreen Of Death som meldte en fejl i Windows og derfor ikke kunne boote op.

Nu har jeg prøvet at nulstille det hele, dvs at jeg har hevet det lille batteri af motherboardet og ventet i ca 1 min. Herefter har jeg prøvet at boote, men uden held.

Nu starter PC'en, men kommer aldrig rigtigt igang. Dvs at den starter men går ud efter 5 - 10 sek. Et par gange prøver den at genstarte af sig selv, men uden at komme helt igang.

Hvad er der galt?

Kan det være harddisken som er stået af?

Jeg har prøvet at fjerne den ene klods Ram, men også uden held......

Håber nogen kan hjælpe mig :)

/msc_cph
Avatar billede bredker Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:20 #1
Avatar billede msc_cph Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:28 #2
Jo tak - den kendte jeg godt.

Men problemet er at computeren ikke booter op. Den tænder, men kommer ikke videre.

Den kan ikke engang boote så langt op at den kan boote fra cd'en. Jeg kan ikke engang boote i bios???

/msc_cph
Avatar billede luffe10 Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:34 #3
Jeg har set det før og det kostede et nyt bundkort, men prøv og skift dit grafikkort ud det kan være den der ikke starter op..............
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. oktober 2004 - 23:39 #4
Da du havde batteriet ude, huskede du at hive stikket ud af stikkontakten, eller slukke for de 220 V på strømforsyningen ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. oktober 2004 - 23:45 #5
Harddisk tror jeg ikke er stået af, da POST blot vil meddele, at den ikke er tilstede.

Når den at skrive noget på skærmen de 5-10 sek. inden den går ud ?
Avatar billede msc_cph Nybegynder
16. oktober 2004 - 10:28 #6
Jeg huskede at hive stikket ud inden jeg pillede batteriet ud. Jeg tror ikke det er grafikkortet, da den ikke når at boote så langt op at den får grafik frem.
Den skriver ikke noget på skærmen inden den genstarter af sig selv, eller slukker helt.

/msc_cph
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. oktober 2004 - 11:18 #7
Netop derfor kan det være grafikkortet. Det kan være dette der stopper bootsekvensen. CPU, bundkort og RAM kan også stoppe bootsekvensen.

Det kan også være nogle af de skruer der holder bundkortet fast der kortslutter, men som jeg forstår dit spørgsmål, så har du ikke pillet ved disse.

Det kan også være strøm der kokser, og både bundkort og PSU indgår i det kredsløb der sørger for at der kan komme strøm til.

Det kan også være en ledning der er løs, eller laver en dårlig forbindelse, så check at alle ledninger sidder rigtig.

Du skriver at du har haft den ene klods RAM ude uden effekt, men prøv med kun 1 klods, og i alle soklerne. Derefter det samme med den anden klods.

Hvis du har en anden PC, så prøv at låne strøm fra dennes PSU. Du kan også prøve at sætte CPU'en over i en anden PC.

Som luffe skriver grafikkort. Hvis du har onboard grafik, så prøv at fjerne grafikkortet helt.
Prøv evt. med et andet, og det gør intet at det er et PCI grafikkort.
Avatar billede msc_cph Nybegynder
11. januar 2005 - 12:30 #8
lukker