Avatar billede dl9 Nybegynder
15. oktober 2004 - 18:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Note item not found

Hvad betyder det?

Det får serveren til at gå ned (6.5.1).

Hvordan sletter man en database når det ikke hjælper at lukke serveren ned, eller skrive dbcache flush og efterfølgende prøve at slette? Http tasken er også lukket ned. Synes jeg har prøvet alt, og alligevel kan jeg ikke slippe af med databasen.

Nogen der har en ide?

/dl9
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
15. oktober 2004 - 20:08 #1
Er du sikker på hvilken database, der skaber problemet?

Du må kunne slette databasen, når Domino serveren er slukket; men det ville jo ikke være så fikst vist det er names.nsf der laver knuder...
Avatar billede dl9 Nybegynder
15. oktober 2004 - 23:46 #2
Jeg ved ikke hvilken database der skaber problemet "Note item not found".

Hvad kan der gøres ved det?

Det er en NAB, jeg forsøger at slette. Ikke names.nsf, men en omdøbt.

/dl
Avatar billede jogii Nybegynder
16. oktober 2004 - 11:23 #3
Hold øje med tidspunktet hvornår det sker.
Hvor tit sker det? Hvor hurtig efter en genstart?
"Note item not found" lyder umiddelbart som noget en LotusScript-agent kan skrive når programmøren prøver at tilgå et element. Men det kan også tænkes at være en del af selve Domino kernen der melder fejlen.

Når jeg læser dine fejlbeskrivelser så lyder det som 2 seperate problemer. Hvorfor knytter du denne sekundære adressebogs opførsel sammen med nedbrudet af serveren?
Hvordan ser du beskeden? vises den på skræmen, der så fryser? Er der nogle elementer af serveren der stadig virker? HTTP? konsolen?

Prøv at tage stilling til alle de spørgsmål jeg skriver for at vi kan få et komplet billede af serverens problem.

Vedr. den sekundære adressebog, er den del af Directory Assistance (dvs. indgår i den komplette samling adressebøger som serveren har til opslag)?
Avatar billede dl9 Nybegynder
16. oktober 2004 - 11:32 #4
Det er ikke en sekundær adressebog, men en replika fra en anden mailserver. Den indgår i den komplette samling af adressebøger vi har på hver mailserver.

Replikaen på lige præcis denne mailserver er fyldt med dubletter og skal derfor slettes og der skal en ny replika på. Det er indtil nu ikke lykkedes mig at slette denne replika af en adressebog. Http -tasken har været lukke ned. Jeg har brugt dbcache flush og helt uden effekt. Jeg har lukket serveren ned, og alligevel får jeg ikke lov at slette. Database is currently in use by you og another user, det er den besked jeg får når jeg forsøger at slette.

Mht. Notes item not found, så blev serveren opgraderet for 5 uger siden, og efterfølgende persisterede problemet ikke. Imidlertid er det kommet igen nu. Jeg har ikke de eksakte tidspunkter endnu for hvornår det skrives på konsolen, men tidligere var det mellem 17 og 19.