Avatar billede madsjuhler Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mysql på redhat via tar.gz

Nu har jeg brugt den sidste time på at lede efter et gennemført guide om hvordan man indstalere mysql i tar.gz form på en redhat maskine.

Jeg har denne fil (frisk fra mysql.com) mysql-standard-4.0.21-pc-linux-i686.tar.gz
Og jeg har en gammel kasse med redhat på.
Nu vil jeg gerne have mysql indstaleret på den kasse. Jeg vil gerne have en "guidet" tour ang hvordan jeg skal gøre, dvs div kommands osv, ikke bare et link til et andet spørgsmål her på sitet. Jeg håber ikke dette er for meget forlangt.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2004 - 17:36 #1
Hvorfor tager du ikke en RPM version og installere med rpm ?
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:44 #2
læs arne.. læs... der er vel nok en grund til at det SKAL være tar.gz tror du ik?
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:45 #3
ej det er fordi jeg har prøvet med rpm men den kommer med fejl.. gider ik bøvle med det. .vi bare have "lortet" på
Avatar billede zkn Nybegynder
15. oktober 2004 - 19:47 #4
Finde pathen hvor den ligger i en consol.
tar xvzf mysql-standard-4.0.21-pc-linux-i686.tar.gz
cd mysql (kan være den hedder noget andet, men den mappe der bliver pakket ud i)
./configure
make
make install
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
15. oktober 2004 - 19:58 #5
virker ikke! har prøvet. Jeg får denne besked:

[bruger@server mysql-standard-4.0.21-pc-linux-i686]# ./configure
NOTE: This is a MySQL binary distribution. It's ready to run, you don't
need to configure it!

To help you a bit, I am now going to create the needed MySQL databases
and start the MySQL server for you.  If you run into any trouble, please
consult the MySQL manual, that you can find in the Docs directory.

Installing all prepared tables
041015 19:55:33 Warning: Asked for 196608 thread stack, but got 126976
041015 19:55:33 ./bin/mysqld: Shutdown Complete

To start mysqld at boot time you have to copy support-files/mysql.server
to the right place for your system

PLEASE REMEMBER TO SET A PASSWORD FOR THE MySQL root USER !
To do so, start the server, then issue the following commands:
./bin/mysqladmin -u root password 'new-password'
./bin/mysqladmin -u root -h server password 'new-password'
See the manual for more instructions.

NOTE:  If you are upgrading from a MySQL <= 3.22.10 you should run
the ./bin/mysql_fix_privilege_tables. Otherwise you will not be
able to use the new GRANT command!

You can start the MySQL daemon with:
cd . ; ./bin/mysqld_safe &

You can test the MySQL daemon with the benchmarks in the 'sql-bench' directory:
cd sql-bench ; perl run-all-tests

Please report any problems with the ./bin/mysqlbug script!

The latest information about MySQL is available on the web at
http://www.mysql.com
Support MySQL by buying support/licenses at https://order.mysql.com

Starting the mysqld server.  You can test that it is up and running
with the command:
./bin/mysqladmin version
[bruger@server mysql-standard-4.0.21-pc-linux-i686]# Starting mysqld daemon with databases from /mysql-standard-4.0.21-pc-linux-i686/data
STOPPING server from pid file /mysql-standard-4.0.21-pc-linux-i686/data/server.pid
041015 19:55:33  mysqld ended
Avatar billede madsjuhler Nybegynder
15. oktober 2004 - 20:08 #6
De nye mysql servere er pakket ud og sat op fra starten af, derfor kunne  jeg ikke pakke det ud eller sætte det op. Jeg har selv løst mit problem
Avatar billede langbein Nybegynder
15. oktober 2004 - 21:11 #7
Foreslår denne rettelse:

"virker ikke! har prøvet. Jeg får denne besked:"

Rettes til:

"virket helt fint! har prøvet. Jeg får denne besked:"
.. osv.

Videre foreslås en poengfordeling med 2 eller 4 poeng til "zkn" !

MVH Langbein