Avatar billede wanger.dk Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:31 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

OC af processor

hey alle -

Nogen der har erfaring med oc af en 3.0 GHZ p4 800 FSB?
Den sidder på et MSI 865PE Neo2-PS, mobo -
Kan ikke "få lov til" at ændre på det i bios, da den siger at den er "locked" - findes der et program til at oc'e med, eller kan jeg ikke oc'e med det kort .... :S

/peter
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:47 #1
Du kan kun ændre FSB'en idet multiplieren er låst i cpu'en, og har været det i rigtigt mange år.
Den sidste der kunne tunes via multiplieren var PII.
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:56 #2
okay - men hvordan ændre jeg så FSB'en - den er vidst også låst i bios
Avatar billede -zonic- Nybegynder
15. oktober 2004 - 18:34 #3
så vidt jeg ved, er der bare et ben på processoren (mener det er ben 16) der skal tapes til, så den ikke har forbindelse, da det er den som at der låser CPU spd :)
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
15. oktober 2004 - 21:02 #4
I din BIOS er der en funktion, der hedder Dynamic Overclocking. Herunder kan du vælge 6 forskellige niveauer af overclocking, der styres af BIOS. Vil du selv eksperimentere med FSB og Vcore skal du disable Dynamic Overclocking. Men prøv de indbyggede funktioner først.
Avatar billede wanger.dk Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:50 #5
ok tak for det bukkebruse og -zonic- .... ligger du et svar zonic?
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
16. oktober 2004 - 00:02 #6
#-zonic-
Hvor har du hørt det henne???
Det er ikke noget jeg har hørt før, og jeg er ikke helt ny i oc-verdenen! ;)
/Thomas
Avatar billede -zonic- Nybegynder
16. oktober 2004 - 14:08 #7
-> hestenhenning

Jeg kan lige prøve at finde et link til dig :)
Avatar billede bullfaegter Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:32 #8
@zonic
Det dér passer ikke. Så held og lykke med at finde et troværdigt link ;)
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
21. oktober 2004 - 19:52 #9
Takker for point :)