Avatar billede agazoth Nybegynder
15. oktober 2004 - 16:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

explorer.exe crasher

Som overskriften siger. Det sker for det meste, når jeg forsøger at bruge højreklikfunktionen.

Problemet opstod efter jeg installerede: Kritisk opdatering til Office XP på Windows XP Service Pack 2 (KB885884)

Maskinen er naturligvis fuldt opdateret og fri for vira, trojanske heste og spyware.
Avatar billede whazax Nybegynder
15. oktober 2004 - 18:50 #1
generelt på mapper osv ?
eller er det kun i IE ?
Avatar billede agazoth Nybegynder
15. oktober 2004 - 19:41 #2
explorer.exe ikke iexplorer.exe ...
Avatar billede larskr Nybegynder
16. oktober 2004 - 10:38 #3
Jeg har samme problem, lige så snart jeg højreklikker i min stifinder så lukker stifinder og jeg ryger tilbage til mit baggrundsbillede, hvorefter ikoner og menu-bar dukker op lidt efter. Hjælp!
Avatar billede arlet Juniormester
16. oktober 2004 - 10:41 #4
klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet.

Den tjekker og reparer dine systemfiler
Avatar billede larskr Nybegynder
16. oktober 2004 - 14:29 #5
Jeg tror jeg har fundet en løsning - det virkede i hvert fald for mig. Det lader til at grunden til at Stifinderen crasher er at der i højrekliks-menuen refereres til et objekt der ikke virker som det skal. Det objekt skal så disables og så virker højreklik igen. Jeg brugte det program der hedder ShellExView, og fulgte i øvrigt bare instruktionerne fra den første svarer på denne side: http://www.softwaretipsandtricks.com/forum/showthread.php?threadid=14922

Håber det hjælper.
Avatar billede agazoth Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:05 #6
Det virkede desværre ikke - tid til sfc /scannow ...
Avatar billede agazoth Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:05 #7
Det virkede desværre ikke - tid til sfc /scannow ...
Avatar billede agazoth Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:24 #8
Hmm. sfc virkede heller ikke. Imidlertid virkede 2. svarer påhttp://www.softwaretipsandtricks.com/forum/showthread.php?threadid=14922 så du får point alligevel ;-)
Avatar billede agazoth Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:26 #9
Hmm, nu mangler jeg bare at finde ud af, hvorfor e.dk ikke accepterer, at jeg accepterer dit svar, når jeg trykker på accepter ...