Avatar billede vivler Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ctrl+M virker ikke..

Lige pludselig virker CTRL + M ikke på min klient, Jeg får en fejl i pop-up boks "special database object cannot be located"
N 6.5.3 på client 6.5.2 på server

Er der nogen der kan hjælpe mig på vej til at løse dette ???
Avatar billede jogii Nybegynder
15. oktober 2004 - 17:11 #1
Default Form for databasen er ikke sat. Jeg har samme problem. Kører du en dansk skabelon?
Alt andet lige skal du i designet sætte "Memo" formularen som Default formular. Det skal også gøres i skabelonen (iNotes6.ntf ?)
Avatar billede vivler Nybegynder
16. oktober 2004 - 08:42 #2
ja jeg køre eng. version på klienten, for at få administratoren med, men har 'replace' design fra vores iSeries server, som er engelsk med dansk language pack.

Kan du guide hvordan jeg sætter 'memo' som default, jeg går ud fra at jeg fra designeren åbner inotes6.ntf på serveren, der har jeg under form 2 memo, en dansk og en engelsk, ud for den engelske er der en blå streg.

Hvis jeg replacer design fra lokal inotes6.ntf virker det igen, men vil gerne at den danske inotes6.ntf fra serveren virker ad hensyn til mine brugere.

Så en lidt mere uddybende forklaring ville være dejlig for en lidt grøn admin.

P.F.T
Avatar billede jogii Nybegynder
16. oktober 2004 - 11:15 #3
* Du skal have admin eller designer rettigheder over inotes6.ntf.
* Derefter skal du åbne den med Domino Designer.
obs: Hvis du ikke har installeret Domino Designer, så skal du blot lave en dummy-fil i Notes programbibliotek der hedder designer.exe (bare lav den med notepad, indholdet er ligegyldig) og genstarte Notes. Så dukker Designer op som en ikon i bogmærke-søjlen.
* I designer skal du lokalisere formularen "Memo" og åbne denne.
* Tryk på <Alt Enter> for at få property-boksen frem. Skift til Form properties.
* På From-properties første faneblad er der en option sektion midt i boksen. Den første option hedder "Default Database Form". Kryds denne af og gem formularen.
* Refresh design på din egen postkasse udefra templaten på serveren.
Nu burde det virke.
Vær dog opmærksom på at næste gang du opgraderer serveren eller geninstallerer en language pack, så vil inotes6.ntf bliver overskrevet. Jeg plejer derfor at lave Database-kopierer af en original skabelon og ændre Desing Template navnet til noget specifikt for jeres virksomhed. Derefter køres CONVERT tasken ude på serveren for at opgradere alle postkasser til den firma-specifikke udgave. Det er dog kun noget man behøver at gøre når man laver tilretnigner i postkasserne. Hvis vi regner med at I vil holde jer til standardudgaven så kan vi jo håbe på et fejlen er rettet ved næste opgradering. Så behøver du ikke beskytte dine ændringer som jeg skriver med jeres egen template.
Avatar billede vivler Nybegynder
16. oktober 2004 - 11:25 #4
Det virker :o)
Tak for hjælpen!