Avatar billede maggie-christian Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computer crasher, hvorfor?

Hej folkens...

Jeg har et problem med min maskine, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Min maskine er:
Asus P4C800-E deluxe
Intel P4 3,0 HT
Sapphire ATI Radeon 9600XT 256 mb
1024 mb ram fra samsung
osv.
Køre Windows XP (SP2)

Som sagt har jeg et problem med min maskine, for når jeg køre stort set alle spil crasher min computer. Sågar i Diablo 2 LoD.

Jeg har prøvet meget. Mit grafikkort er sat til 4 AGP, der kører computeren nogenlunde stabilt, kun enkelte crash. Dog hakker den grusomt i visse spil.
Jeg har set hvor varm mine dele bliver før crash, og de har ok temp. f.eks. CPU 35 grader.

Jeg har kørt en 3DMark03, og der scorede jeg 3800 point ca.

Hvad kan jeg gøre for at komme af med mit problem?

Og er der andre som har haft det samme problem, som kan hjælpe?

Hilsen Christian
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
15. oktober 2004 - 14:51 #1
Geninstallere alle driverne..

Chipset
DirectX
Grafikkort
Lydkort
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:20 #2
Virker det 100% eller er det en teori???
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:21 #3
der er ikke noget med computere der er 100%, men det er eg godt sted at starte...

Jeg glemte lige at skrive at det skal være de NYESTE drivere.
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:25 #4
klart nok, men er der en nem måde at afinstallere alle ens drivere på???
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:28 #5
start op i fejlsikret tilstand og brug "Tilføj/fjern programmer".
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:36 #6
er det ikke nemmere at sige: format c
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:38 #7
jooooohhhhhhh........ Men så sletter du hele windows,

Hvis du endelig vi starte helt forfra, putter du XP CD'en I, bruger den til at:

1) Slette din Windows Partition
2) Oprette en ny Windows Partition (gerne magen til den gamle)
3) Installlere Windows på den nye partition.

Du ksla bare være opmærksom på, at alle dine data på C: drevet forsvinder.
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:41 #8
Det er jeg så van til:P

Jeg vil give det et forsøg, ellers ryger mit grafikkort tilbage til forhandleren...

Tak for hjælpen...

P.s. Opret lige et svar, så jeg kan give dig dine point:D
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:41 #9
det er ok, behold dem bare :-) Jeg er her kun for at hjælpe :-)
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:45 #10
takker.. :)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:45 #11
(husk lige at lukke spørgsmålet... (Læg selv et svar og accepter det...)
Avatar billede maggie-christian Nybegynder
15. oktober 2004 - 15:46 #12
ok, det gør jeg så...