Avatar billede pojo Nybegynder
08. marts 2001 - 02:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Floppy disk failure (40)

Hej - Hvad har jeg dog gjort?
Jeg prøvede at indstallere en cd-brænder, men kunne ikke få skidtet til at virke - pillede den ud igen, men nu virker mit diskettedrev ikke?!
Til trods for at den nu påstår at jeg har både et a-drev og et b-drev?
Jeg indrømmer blankt, at jeg har rodet med kabler, jumpere og bios - men jeg ved sgu\' ikke hvad jeg har gjort galt. help
Avatar billede lhawk Nybegynder
08. marts 2001 - 02:58 #1
Stopper den i BIOS og skriver floppy disk fejl, eller når du helt ind i Windows.?
Det virker lidt som om du bare har fået hevet fladkablet løst/ud, eller måske har haft det ude og vendt det forkert.
Ups, ser lige at du jo får fejl 40 i BIOS, så virker det som om det er kablet. Tjek det efter
Avatar billede burningice Nybegynder
08. marts 2001 - 03:52 #2
hehe... fejl 40, underforstået begreb om at fejlen sidder 40 cm fra skærmen... :D

Unskyld, kunne ikk\' lade være !
Avatar billede greta Nybegynder
08. marts 2001 - 07:50 #3
Hvis den lille grønne lampe lyser hele tiden, har du vendt kablet forkert. Kablet sakl vende omvendt i forhold til de andre fladkabler (den røde linje)
Avatar billede wisen Nybegynder
08. marts 2001 - 07:54 #4
Things to check:
1) bios setup. Check the settings in the setup and make sure it is correct. Example: if you have 1 or 2 floppies and what size(s) it(they) are.

2) make sure the power cable and data cable are hooked up correctly to the floppy drive. If both these are correct, then you need to try another floppy and just in case, a floppy cable.

If it still doesn\'t work, the most likely problem would be that the on-board controller is bad on the motherboard.
Avatar billede makse Nybegynder
08. marts 2001 - 08:00 #5
Fejl 40. Floppykablet er vendt forkert.
Avatar billede wisen Nybegynder
08. marts 2001 - 08:04 #6
... Hvis du ikke allerede ved det, så skal den farvede ledning være nærmest powerconnectoren på FDD\'et, for at det vender rigtigt ...
Avatar billede desperado Nybegynder
08. marts 2001 - 10:26 #7
Tjæk om den røde leder på floppydisk-kablet sider på PIN 1 på dit diskettetdrev ;)

OG at det er det sidste stik på kablet du benytter !!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. marts 2001 - 12:28 #8
Floppydrevet er faktisk en undtagelse ! Der er ingen sikkerhed for at kablet vender rigtig ved at vende den røde leder mod PIN 1 ! - Dette skyldes at producenterne ikke har opnået nogen enighed om dette i modsætning til andre Drev og IDE controllere !
Desuden vil floppydrevets lampe lyse uafbrudt efter opstart, hvis kablet vender forkert - ellers vil lyset normalt forsvinde umiddelbart efter opstart
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. marts 2001 - 12:29 #9
UPS Greta > Undskyld ekkoet :o)
Avatar billede pojo Nybegynder
10. marts 2001 - 00:19 #10
1000 tak alle sammen, hvor var det pinligt! - jeg havde bare vendt kablet forkert, men hvem f..... kunne vide at det skulle snoes ½ omgang
Avatar billede pojo Nybegynder
10. marts 2001 - 00:22 #11
Men jeg fik jo aldrig brænderen til at virke, er der nogle, der vil hjælpe med det ?
Avatar billede pojo Nybegynder
10. marts 2001 - 00:25 #12
Jeg ville egentlig ikke afvise nogen svar - ikke engang det fra cyberfessor - men man kan åbenbart ikke acceptere alle, så Ihawk var altså først
Avatar billede burningice Nybegynder
11. marts 2001 - 15:12 #13
du kan kun accepterer et svar... og da ihawk åbenbart var den eneste der havde svaret... ja, så var det da kun rimeligt at han/hun får pointene :D